Az ERC Junior értékelésben negyedik lett a Rally Hungaryn Herczig Patrik és Varga Kristóf. A Herczig ASE párosa a körülményekhez folyamatosan alkalmazkodva sikerrel fejezte be a versenyt, az ERC értékelésben csak jóval több tapasztalattal rendelkező versenyzők végeztek előttük, a magyar indulók közül pedig a legjobb eredményt érték el, úgy, hogy gyakorlatilag egy éve nem indultak aszfaltos versenyen.
Két sikeres – bár elég rövid-, felkészülési futam után érkezett Nyíregyházára Herczig Patrik és Varga Kristóf. A péntek esti szuperspeciálon remekül kezdtek, sokat jelentett, hogy Herczig Patrik otthonosan mozgott a Rabócsiringen.
„Norman Krauterrel kerültünk egy párba. Megnyertük a párharcot, sokáig az élen álltunk, végül ketten kerültek elénk, de maximálisan elégedett voltam az eredménnyel. A hangulat a megszokott volt, nagyon sok néző előtt, jó pályán versenyeztünk, méltó kezdés volt egy Eb futamhoz” – értékelte Patrik az első gyorsasági szakaszt.
Szombaton azonban nem folytatódott a menetelés, az első három gyorsasági szakaszon az időeredmények elmaradtak a várttól, és erre csak részben adott magyarázatot, hogy az egyik pályán néhány métert az út menti árokban tettek meg.
„Nem működtek a beállításaink. A felkészülésünk jól sikerült, Diósgyőrben megvolt az az érzés, amit most nem találtunk az első körben. Egy hibát én is elkövettem, elég nagy tempónál picit becsúsztunk az árokba. Ki tudtunk jönni, időt sem veszítettünk sokat, viszont megtelt a felni sárral, és emiatt annyira rázott az autó, hogy azt hittük, eltört valami a futóműben. A szakasz végén leszereltük a kereket, kitisztítottuk a felnit és minden megjavult, korábban még sosem tapasztaltam ilyent” – idézte fel az esetet Herczig Patrik, majd a városi gyorsaságin átélt kalanddal folytatta.
„Max McRae balesete miatt várakoznunk kellett. A rajt alatt egy magas, közel két méteres kőkerítés volt. Jött egy tűzoltó, bemászott a létrán a kerítésen át a kertbe, majd egy perccel később már egy kerékkel a kezében jött vissza. Utána a sportbíró elmondta, hogy a McRae autójáról lerepült a kerék pattogott ott a célegyenesben, ahol a rajt is van. Nekipattant egy fának és arról repült a kertbe. Az autónk persze kihűlt a várakozás alatt, de így is jól sikerült ez a szakasz, igaz a szűk kanyarokat még tanulni kell ezzel az autóval. Itt is sok néző volt, remek hangulat, az ilyen gyorsaságik jót tesznek a versenyeknek.”
A második körre állított a csapat az autón, a tempó is javult, és az ERC Junior negyedik helyén tértek vissza a szervizparkba.
Vasárnap ismét a kényszerű várakozások nyomták rá a bélyegét a napra, és Hangodiék baleseténél is lelassították a Herczig ASE versenyzőit.
„Az biztos, hogy arról nagyon sokat tanultunk, hogyan kell a gyorsaságik elejét hideg gumikkal és hideg fékekkel teljesíteni. A rallyban ez is benne van, próbáltuk folyamatosan megmelegíteni az autót az első kilométereken, az etapokon pedig a beállításokon is igyekeztünk változtatni, mert az első gyorsasági dobálós részén még mindig nem volt az igazi az autó. Mádon a szőlők közt viszont sokkal jobb volt, azt élveztük, ott próbáltunk vigyázni, hogy ne kapjunk defektet” – mondta a második napról a Hungarian Motorsport Academy versenyzője.
A IV. Rally Hungaryt végül nem csak az ERC Junior, hanem a teljes RC4 kategória negyedik helyén fejezte be a duó, ezzel ők lettek a legjobbak a magyarok közül. A bajnokságban az első helyért csatázó két páros mellett csak az a szlovén duó végzett előttük, akiknek ebben a szezonban a Rally Hungary volt a 12. versenye.
„Ha a végeredményt nézzük, elégedettek lehetünk a negyedik hellyel, főleg azért mert a hazai élmezőnyt is meg tudtuk előzni. Az időeredmények tekintetében nem vagyok maradéktalanul elégedett, látszik, hogy ez a szezon rövidebb volt a kelleténél, hiányzott a versenytapasztalat. Annak örülök, hogy látjuk, merre vezet az utunk, tudjuk, mit kell tennünk, hogy tovább fejlődjünk. Nem lehetünk telhetetlenek, gyakorlatilag ez volt az első komoly versenyünk aszfalton az autóval, az abroncsok is újak voltak, ezzel együtt pedig büszkének kell lennünk erre a teljesítményre” – összegezte a versenyt Herczig Patrik, majd az éves mérleget is megvonta.
„Sajnos nem úgy alakult az év ahogy terveztük, kevés versenyen álltunk rajthoz, ám az eredmények azt mutatják, hogy az ERC-ben óriási lehetőségek állnak előttünk. Tavaly a Clio Trophy harmadik helye után jó döntés volt, hogy kategóriát váltsunk, a Peugeot is jó választás volt, és az összhang is remek Kristóffal az autóban. Bízunk benne, hogy 2024-ben még inkább bele tudunk szólni a csatákba. A szurkolóknak szeretném megköszönni a támogatást, nagyon jó érzés volt, hogy a Rally Hungaryn ennyien voltak a pályák szélén, és szurkoltak nekünk is és a magyar indulóknak is.”