Közeledik az ERC-szezonnyitó veszprémi Rally Hungary, mely már új szabályok alapján kerül lebonyolításra.
Az ERC-ben idén több változtatás is lesz, aminek köszönhetően nő a kvalifikációs szakasz jelentősége, valamint a TV-közvetítés is jobbá válik.
Kvalifikáció: 2024-től a kvalifikációs szakasz eredménye alapján alakul ki az első napi rajtsorrend, azzal szemben, hogy eddig a versenyzők választhattak rajthelyet a kvalifikációs eredmények sorrendjében. Murvás versenyeken a kvalifikációs szakasz eredményének fordított sorrendjében indulnak az első napon a versenyzők.
Változik a rajtoltatás is: a versenyek első napján az ERC1-es versenyzők között 2 perces időkülönbség lesz, a második napon pedig az első 15 versenyző között lesz ekkora különbség murvás és aszfaltos versenyen is. A szabályváltozás érvényes lesz a kvalifikációra is.
7 pályán 13 gyorsasági szakasz – Rally Hungary 2024 versenykiírás
A Power Stage előtt hosszabb átcsoportosítási idő lesz: 40-ről 50 percre nő a Power Stage előtti gyűjtő ideje, hogy a junior ERC-ben induló versenyzők indulhassanak elsőként a záró szakaszon.
Módosulnak a csapatbajnokság szabályai is: Az ERC-ben regisztrált csapatok minden versenyzője az autó kategóriájától függetlenül jogosult lesz gyártói pontok szerzésére.
Gumigyártók bajnoksága: A regisztrált gumibeszállítók abroncsait használó Rally2-es autóval induló versenyzők közül az abszolút sorrend alapján a legjobb két versenyző pontot szerez a gumibeszállító számára.
Kiírásra kerül a Fiesta Rally3 Trophy, melyben Rally3-as Ford Fiestákkal lehet versenyezni.
Több idő a pályabejárásra: Az ERC versenyek négy napon át zajlanak a pályabejárástól a Power Stage céljáig, azonban a versenyszervezők további egy napot kérhetnek a pályabejárásra az FIA-tól.