A 36 éves Hayden Paddon igen korán el tudta kezdeni rally karrierjét, ami során előbb hazájában, majd a nemzetközi bajnokságokban ért el egyre jobb eredményeket. Az új-zélandi versenyző a WRC-ben is sikeresen szerepelt, ahol a 2016-os futamgyőzelem jelentette a csúcsot. Első teljes ERC-szezonja során pedig azonnal bajnoki címet is tudott szerezni.
Hayden Paddon első komolyabb versenye 2002-es Hanmer Rally volt, melyen 16 évesen már megtudta nyerni géposztályát egy Toyota Levinnel.
Az új-zélandi versenyző 2007 végéig hazájában rendezett futamokon állt rajthoz, a Toyota Levint 2005-ben Mitsubishi Lancer Evo IV-re váltotta, majd 2006-ban Evo VIII-cal folytatta karrierjét. Ilyen autóval vett részt első WRC futamán is, a 2007-as Új-Zéland Rallyn, majd ezt az évet már első nem hazai futamán, a Wales Rallyn zárta Evo IX-es Mitsubishivel.
2008-ban és 2009-ben bajnok tudott lenni az Új-Zélandi Rally Bajnokságban, majd 2010-ben elkezdte WRC-karrierjét, ahol a szezon végén Evo X-es Mitsubishivel a PWRC bajnokság harmadik helyén zárt.
2011-ben azonban már főként Subaru Imprezával folytatta karrierjét, mellyel megszerezte az N-csoportos világbajnokságon első vb címét, hazája bajnokságában pedig a harmadik helyen zárt.
Egy évvel később már a S2000-es autók világbajnokságán indult Paddon Skoda Fabia S2000, ahol a negyedik helyet szerezte meg év végén. 2013-ban az SWRC-t a WRC2-es bajnokság váltotta, ahol ugyancsak a S2000-es Skodával a 12. helyen végzett. Ebben az évben vett részt első Európa-bajnoki versenyén is Paddon, azonban a belga Ypres Rallyn baleset miatt kiesett. Hazájában azonban már harmadik bajnoki címét szerezte Evo IX-es Mitsubishivel.
2013 végén az M-Sport nagy lehetőséget adott a 26 éves versenyzőnek, Ford Fiesta WRC-vel bemutatkozhatott a vb csúcskategóriájában a Spanyol Rallyn, ahol végül a nyolcadik helyen ért célba.
Paddon sikereire azonban már más gyártók is felfigyeltek, és 2014-re a WRC-be lépő Hyundai Motorsport gyári versenyzője lett, ahol 2018 végéig tudta folytatni karrierjét. Első vb dobogós eredményét 2015-ben Szardínián érte el, ahol a második helyet szerezte meg, majd a 2016-os Svéd Rallyn megismételte ezt az eredményt, mielőtt Argentínában egy kiélezett csata végén letudta győzni Sébastien Ogier-t és megszerezte eddigi egyetlen WRC-futamgyőzelmét. Ezt a sikert még ebben a szezonban egy lengyel harmadik helyezés is követte, míg év végén a WRC pontversenyének negyedik helyén zárt a volkswagenes Ogier, és csapattársai, Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen mögött.
Az új-zélandi versenyző a 2017-es Lengyel Rallyn ugyancsak második, míg az Ausztrál Rallyn harmadik, 2018-ban a Török Rallyn ugyancsak harmadik lett. A hat évvel ezelőtti vb-t pedig az Ausztráliában elért második helyezéssel fejezte be, ezzel a versennyel azonban nemcsak a szezon, hanem gyári versenyzőként karrierje is véget ért. A Hyundai nem kötött vele szerződést év végén.
A koreai gyártóval azonban mind a mai napig megmaradt jó kapcsolata, 2019-ben az Ázsia-Óceánia Rally bajnokság (APRC) Óceánia Kupa győztese lett AP4-es Hyundaijal.
A világjárvány 2020-as kitörése miatt ebben az évben csak két új-zélandi versenyen indult, majd 2021-ben ismét bajnoki címet szerzett hazájában. A járvány múlásával, 2022-ben azonban ismét lehetősége adódott több versenyen is indulni, így egy újabb új-zélandi bajnoki cím mellett megnyerte a TER bajnokságot és először az APRC sorozatot is.
Paddon 2023-ban úgy döntött, hogy a rallysport WRC utáni második legerősebb bajnokságában, az Európa bajnokságon áll rajthoz, ahol elég volt egy győzelem, négy második és egy harmadik helyezés, hogy a szezon utolsó előtti futamán, a cseh Barum Rallyn történelmet írjon és az első nem európai Európa-bajnok legyen. Ebben a szezonban ugyancsak megnyerte hazája bajnokságát, valamint az APRC Óceánia Kupáját is.
Amíg az új-zélandi versenyző saját bevallása szerint 2023-ban elsősorban a kiegyensúlyozott vezetésre törekedett az ERC-ben, addig idén már az Eb futamok dominálása a célja, amit a veszprémi Rally Hungaryn szeretne elkezdeni.
Paddon mivel tavaly már nem állt rajthoz a szezonzáró zempléni Rally Hungaryn, az idén indul először Magyarországon.
A 36 éves versenyző 2006-ban kezdte el karrierjét az idén 65 éves John Kennarddal, aki Veszprémben is a navigátor szerepét tölti be.
A címvédő Hayden Paddon 65 éves navigátorával érkezik a V-Híd Rally Hungary-re
Paddon karrierje során 193 versenyen indult, melyből 50-szer szerzett abszolút győzelmet. A WRC-ben 83 futamon állt rajthoz és mint az fentebb említettük egy futamot nyert, míg az ERC-ben a 10. Futama lesz az idei Rally Hungary, és a tavaly szerezte eddigi egyetlen győzelmét. Új-Zélandon összesen hét abszolút bajnoki címet tudott szerezni.