Már 24 évesen több mint egy évtizedes rally versenyzői tapasztalattal rendelkezik a lett Martins Sesks, aki a zempléni Rally Hungaryn ért el első Eb dobogós eredményét aszfaltos futamon, a veszprémi versenyen pedig az egyik legnagyobb esélyes lesz.
A lett Martins Sesks 2013-ban, 14 évesen kezdte rally versenyzői karrierjét. A lett szabályok ugyanis lehetővé teszik, hogy 18 éves kor alatt is induljanak fiatalok a rallykon.
Sesks Honda Civic Type-R EP3-mal kezdte a versenyzést, és a japán autó mellett egészen a 2015-ös év feléig kitartott, majd az évet már Ford Fiesta R2-vel fejezte be.
Az első komolyabb eredmények azonban csak 2016-ban következtek, amikor már Peugeot 208 R2-vel sikerült megnyernie a lett junior bajnokságot. Ebben az évben mutatkozott be első ERC futamán is, mely a Liepaja Rally volt, ahol a Peugeot-val az ERC3 és az ERC junior értékelés negyedik helyén ért célba.
Érdekesség, hogy a 2016-os ERC szezonban egy másik lett versenyző, Ralfs Sirmacis próbálta felhívni magára a figyelmet, és három Eb versenyt is nyerve a bajnokság harmadik helyén zárt. A most is csak 29 éves versenyzőnek azonban a sikerek ellenére sem sikerült összeállítania kellő anyagi hátteret, így 2020 óta csak Lettországban tud versenyezni.
Visszatérve Martins Sesks-re, 2017-ben még mindig a Peugeot 208 R2-vel sikerült ismét lett junior bajnoki címet szereznie, míg a Liepaja Rallyn már második helyen végzett az ERC3 és ERC Junior U27 értékelésében, míg abszolútban a 11. helyen ért célba.
2017 őszén megszerezve jogosítványát, a következő évben már Lettországon kívül, és több ERC futamon is tudott indulni. 2018-ban még Peugeot-val kezdte a szezont, majd Opel Adam R2-re váltott és ismét megnyerte a lett junior bajnokságot, ami mellett már teljes szezonban indulva ERC3-as és ERC junior U27 bajnoki címet is ünnepelhetett. A Német Rallyn pedig bemutatkozott WRC mezőnyben is.
Egy évvel később már a Junior WRC bajnokságban indulva Ford Fiesta R2T-vel lett a bajnokság 10. helyezettje, majd 2020-ban már Rally4-es Forddal a JWRC ezüstérmét szerezte meg, míg hazájában ismét junior bajnok lett.
2021-ben, harmadik JWRC szezonjában a bronzérmet szerezte meg.
2022-ben már a lett bajnokság mellett azonban már az ERC-ben mutatta meg ismét tudását és első abszolút lett bajnoki címe mellett, az ERC Open bajnokságban harmadik lett. Ekkor már Rally2-es Kittel szerelt Skodával teljesítette a szezon nagy részét, azonban a Liepaja Rallyn kipróbálhatta a valódi Rally2-es Skodát is, amivel elképesztő teljesítményt nyújtva, minden szakaszt megnyerve megszerezte első ERC futamgyőzelmét is. Rómában már aszfalton vezethette az MRF Team Skodáját, azonban egy beesés miatt csak 46. helyen ért célba.
A meggyőző teljesítmény azonban nem kerülte el az MRF Team figyelmét később sem, így a tavalyi évre az indiai gyártó első számú csapatában kapott helyet, a bizalmat pedig a Lengyel Rallyt és ismét a Liepaja Rallyt megnyerve hálálta meg. A szezonzáró zempléni Rally Hungary-re úgy érkezett, hogy jó eredménnyel az ERC év végi második helyét is bebiztosíthatta volna. Sesks pedig bár korábban az aszfaltos versenyeken nem igazán tudott jó eredményt elérni, a magyar ERC-futamon a harmadik helyet szerezte meg, így az Eb ezüst is meg lett, amivel hazája legeredményesebb versenyzője lett az Eb-n.
A lett versenyző mivel murván tud igazán gyors lenni, a veszprémi Rally Hungary egyik legnagyobb esélyese. Sesks a sikeres 2023-as év ellenére Skodáját az idei évre Rally2-es Toyotára cserélte.
Sesks 24 évesen már 124 rallyn indult, amiből 24 volt Eb, 14 pedig WRC futam, összesen pedig hét alkalommal szerzett abszolút győzelmet, amiből hármat az Eb-n ért el.