Hétvégén rendezik a portugál historic Fafe Rallyt, mely a Historic Eb szezonzáró versenye, ahol az abszolút bajnoki cím fog eldőlni. Jari-Matti Latvalának engedélyt kellett kérnie, hogy részt vehessen a versenyen, ráadásul navigátort is kényszerül váltani.
A portugál historic Fafe Rally versennyel zárul a Historic Eb idei szezonja, mely előtt az abszolút bajnokságot a lengyel Maciej Lubiak vezeti a brit Will Graham és Jari-Matti Latvala előtt. A három versenyző között csupán 23 pont a különbség, így még mindhárman lehetnek bajnokok.
Latvala ráadásul előnyösebb helyzetben is van, mivel év végén a legjobb hat eredmény fog számítani és amíg riválisai mindenképp pontokat fognak emiatt veszteni, addig neki csak négy győzelemmel záruló futama van, a többi versenyen kiesett.
Latvalának azonban az eredeti tervek szerint ezen a hétvégén a Japán Rallyn kellett volna a Toyota csapatát vezetnie, így külön engedélyt kellett kérnie a japán gyártótól, hogy az aszfaltos portugál versenyen indulhasson. Így Juha Kankkunen fogja vezetni a Toyota WRC csapatát.
Latvala azonban navigátor cserére is kényszerül Portugáliában, mivel állandó versenyzőtársa, Janni Hussi Takamoto Katsuta murva kémje lesz Japánban, így Topi Luhtinen ül a historic Celicába, aki a Toyota fiatal pilótákat fejlesztő programjában navigál.
“Még van esélyem az Eb-címre, mivel Graham és Luhtinen egyaránt pontot szerzett már hatszor, míg nekem csak négy futamon jött össze a pontszerzés – magyarázta Latvala a Rallt.fi oldalnak. – Ráadásul Portugáliában plusz pontokat is lehet szerezni, így még megszerezhetem a bajnokság első helyét.”
A portugál verseny szombat kora este zárul, ami után Latvalának nem sok ideje lenne az ünneplésre győzelem esetén, hiszen Japánba kell utaznia, ahol november 10-én, hétfőn a Toyota sajtótájékoztatót hirdetett, melyen nagy valószínűséggel bejelentére kerül a 2026-os WRC csapata.
