Bár úgy tűnik, hogy a Red Bull Spában látott óriási fölénye nem lesz jellemző a szezon további részére, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, „nincs remény” arra, az ő szenvedésük csak a belgiumi aszfaltcsíknak köszönhető.
A Ferrari hátránya a Belga Nagydíjon 118 pontra nőtt a konstruktőri összetettben, miközben a második helyről a harmadikra visszacsúszó Charles Leclerc már 98 ponttal van lemaradva Max Verstappen mögött az egyéni értékelésben. Nyolc futammal a vége előtt ez már-már reménytelen helyzet a maranellóiaknak a felzárkózásra, különösen úgy, hogy még ők is elismerik, jelenleg a Red Bullé a gyorsabb autó.
Spában alighanem az RB18-as tervezési filozófiája is Verstappenék kezére játszott azzal, hogy az Eau Rouge miatt minden csapat kénytelen jobban megemelni az autója hasmagasságát – Andrew Shovlin, a Mercedes rangidős mérnöke az Auto Motor und Sportnak 5-6 mm-es emelésről beszélt, ami egyáltalán nem elhanyagolható –, a Ferrari küszködése azonban valós volt, és nem csak a Red Bull fölénye nagyította fel.
Noha Charles Leclerc és Carlos Sainz is hangsúlyozta, hogy Zandvoortban már közelebb lehetnek az energiaitalos csapathoz, Mattia Binotto a következőt felelte arra a kérdésre, hogy ez a lemaradás csak pályaspecifikus volt-e: „Nem, szerintem nincs remény erre. Ezen a hétvégén a köztünk és a Red Bull között levő valós különbséget láthattuk. Visszatekintve, kicsit gyorsabbak voltak Magyarországon, ami egy másfajta, nagy leszoríterőt igénylő pálya. Összességében véve jelenleg a Red Bullé a gyorsabb autó az általános hatékonyságot tekintve, mert Spában erre van szükség az aerodinamika és az erőforrás terén is.”
„Ezen kívül nagyon koptak a gumijaink, aminek az okát meg kell vizsgálnunk. Ezen a téren is erősebbek voltak nálunk. Úgyhogy nem gondolom, hogy ez kivétel lett volna. Gyorsabbak hozzánk képest annál, mint amit reméltem.”
Azt ugyanakkor a csapatfőnök is megerősítette, hogy a soron következő futamokon a Red Bullnak vélhetően nem lesz ekkora a fölénye. „Az egyértelmű, hogy a most látott különbség nem az a különbség, ami a következő futamok során lesz. Spa mindig felnagyítja a különbségeket, mert hosszú pálya, és amikor valaki előnyben van a hatékonyság terén, ez felerősödik és igen nyilvánvalóvá válik egy ilyen pályán.”
„Úgyhogy igen, reményeink szerint közelebb leszünk az elkövetkező versenyeken, de továbbra is úgy gondolom, hogy valamivel gyorsabb autójuk van. Ezen a versenyen a gumikopás volt a legnagyobb hatással a teljesítményre. Ezt meg kell értenünk, és a lehető leghamarabb orvosolnunk, mert ez a következő futamokon is fontos lesz” – tekintett előre Binotto, aki vélhetően már amiatt is idegeskedhet, hogy Monzában legalább legyen esélyük a várhatóan ott is rendkívül erős Red Bullok ellen.
Carlos Sainz a futam utáni sajtótájékoztatón már arról beszélt, hogy az Olasz Nagydíjig rá kell jönniük, hogy mi történt az alacsony leszorítóerős tempójukkal, mert Bakuban még gyorsabbak tudtak lenni az időmérőn a Red Bullnál, de Spában már mérföldekre voltak tőlük. A spanyol pilóta szerint a magas leszorítóerőt igénylő Zandvoortban sokkal jobbak lesznek, Monzában pedig a Red Bull valamivel gyorsabb lehet náluk, de reméli, hogy ott már legalább fel tudják velük venni a harcot.