Miközben messze várakozáson alul kezdte az évet a Forma-1-ben, a Ferrari utcai autós részlegén sem megy minden zökkenőmentesen.
Kibertámadás érte a Ferrari utcai autós részlegét, jelentette be a patinás vállalat. A támadás során a cég számos ügyfelének adatát ellopták, és most váltságdíjat követelnek értük, a Ferrari azonban közölte, hogy nem megy bele ilyesmibe.
„A beleegyezés ehhez hasonló követelményekbe bűnözői tevékenységek pénzelését jelentené, és lehetővé tenné az elkövetőknek, hogy folytassák a támadásokat. A történteknek nincs hatása a vállalat működésére” – olvasható a Benedetto Vigna vezérigazgató által az ügyfeleknek elküldött közleményben.
„Miután megérkezett ez a kérés, egy vezető globális kiberbiztonsági céggel együttműködve azonnal vizsgálatot indítottunk. Emellett tájékoztattuk az illetékes hatóságokat, és bízunk benne, hogy mindent megtesznek a vizsgálat lefolytatása érdekében. Meggyőződésünk, hogy a legjobb megoldás az, ha tájékoztatjuk ügyfeleinket, mi pedig értesítettük őket adataik esetleges kiszivárgásáról és az incidens természetéről.”
A Ferrari és az adatszivárogtatás kapcsán sokaknak a 2007-es kémbotrány juthat eszébe, de akkor a maranellóiak F1-es részlegének egyik alkalmazottja, nevezetesen Nigel Stepney szivárogtatott, és adott át 800 oldalas dokumentációt a McLaren főtervezőjének a Scuderia F1-es gépéről.
Kémfilmbe illő új részletek derültek ki az F1 valaha volt legnagyobb botrányáról
A mostani támadás ugyanakkor merőben más, de nem az első alkalom, hogy a vállalatnak ilyesmivel kell szembenéznie, tavaly októberben ugyanis már történt ellenük ransomware-támadás, amely során zsarolókártevő jutott be a számítógépes rendszerbe, amelyben adatokat titkosított, majd kriptovalutában kért váltságdíjat azért, hogy ne törölje azokat.
Az akkori támadás pontosan egy héttel a romániai kiberbiztonsági céggel, a Bitdefenderrel kötött együttműködés létrejötte után történt, ami azért nem vet túl jó fényt az erre a területre specializálódott vállalatra. A Bitdefender logói ott virítanak Charles Leclerc és Carlos Sainz autóin, a mostani incidens ugyanakkor arra enged következtetni, hogy nemcsak a két verseny alatt még csak dobogós helyezést sem elérő SF-23-as modellen van még mit csiszolni.