Az 55 éves David Oldham a McLaren azóta leváltott impozáns paddock-építményének vizsgálata közben halt meg, a brit gyártót pedig felelősnek találták a haláláért.
A McLaren 2021-ben döntött úgy, hogy leváltja az európai futamokon a 2007-es szezon óta használt gigantikus vendéglátó egységét, a McLaren Brand Centre-t. Ám mielőtt meghozták volna ezt, a költségcsökkentést és hatékonyabb működést célzó döntést, másfél évtizeden át hurcolták több kamion segítségével egyik pályáról a másikra a monstrumot, amelyet természetesen rendszeresen karban is kellett tartani.
Az egyik ilyen, 2016-ban, Maidenhead-ben elvégzett karbantartás során pedig meghalt egy alkalmazott. A Zurich Management Services-nek dolgozó David Oldham a motorhome strukturális átvizsgálását hajtotta végre, amikor a felső szintről leesett és életét vesztette, a Reading-i Koronabíróság pedig most bűnösnek találta a McLarent, amiért nem mérte fel megfelelően a kockázatokat és nem tett megelőző intézkedéseket annak érdekében, hogy ilyesmi ne történhessen meg.
Az 55 éves férfivel 2016. október 18-a történt eset óta a döntésről beszámoló ioshmagazine.com szerint 174 munkás halt meg az Egyesült Királyságban 2017 és 2022 között azért, mert magasról leesett. Ez az ebben az időszakban bekövetkezett munkahelyi halálos balesetek negyede.
A McLarent a múlt hónapban vétkesnek találták a munkahelyi egészségvédelemről és biztonságról szóló törvény két pontjának be nem tartásában, és 650 ezer font (280 millió forint) bírság, továbbá 110 ezer font bírósági költség megfizetésére kötelezték.
„A magasban dolgozni kockázatos tevékenység, az eséses pedig életet megváltoztató sérüléseket vagy halált eredményezhetnek. Ez az első számú oka annak, hogy az olyanok, mint David, nem mennek többé haza a munkából. Azok, akik felelősek voltak biztosítani az egészségét és biztonságát, elmulasztották megtenni ezt” – nyilatkozta Saffron Turnell, Nagy-Britannia munkahelyi egészséget és biztonságot biztosító hivatalának felügyelője.