Már egy, az esetek többségében jól informált veterán újságíró is arról ír, hogy a Red Bull megcserélheti a pilótáit.
Sergio Pérez egy hónapja még arról beszélt, hogy a világbajnoki címért harcol Max Verstappennel. Ezt már akkor is sokan mosolyogva fogadták, de tény, hogy mindössze hat pont volt a hátránya a csapattársához képest. Azóta viszont a mexikói brutális mélyrepülést produkált, kezdve a monacói időmérőn összehozott balesetével, és négy verseny alatt csupán 39 pontot gyűjtött a holland 102-jével szemben, azaz mostanra 69 pontra nőtt a lemaradása, és már inkább hátrafelé kell figyelnie.
Ez a teljesítmény pedig óhatatlanul is beindította a találgatásokat a Red Bull-lal 2024 végéig szerződésben álló pilóta jövőjét illetően. Alapesetben persze nem lenne baj, hogy nem ráncigálja az aktuális csapattársa minden hétvégén a címvédő bajszát, hiszen a Red Bullnak is sokkal kényelmesebb, ha nem kell a pilótái háborúzásától tartania, de amikor majd a riválisok felzárkóznak rájuk, és nem lesz teljesen mindegy, hogy a másik autóban ülő versenyző éppen hanyadik helyen végez, vagy tudja-e támogatni az adott versenyen Verstappent, már rögtön más lesz a helyzet.
Ezt fejtegette Joe Saward elismert szakújságíró is a blogjában, miközben arról írt, hogy „a Red Bull-birodalmon belül azt suttogják, Daniel Ricciardo visszanyerte az elveszettnek hitt erejét”, és bár a bikásoknak nem kell egy másik első számú pilóta, ha a két, minden szempontból maximumon pörgő pilótával a többiek közelebb érnek, Pérez teljesítménye „aggodalomra adhat okot.”
Ebben az esetben pedig a mexikóit az utóbbi időszakban többször is élesen kritizáló Helmut Marko dönthet úgy, hogy beülteti Pérez helyére a jelenleg tartalékként kiváró ausztrált, hiszen ahogyan Saward is írja: „megcserélni a Red Bull-pilótákat nem túl nehéz feladat, és nem is nehéz elképzelni.”
Hogy Ricciardo jelenleg milyen szinten áll, azt csak a Red Bull tudja, de ha valóban sikerült összeszednie magát, és már nincs úgy elmaradva a szimulátorban az állandó versenyzőktől, mint az év elején, a múltja alapján nagyobb potenciál lakozhat benne, mint Pérezben. A Red Bull számára pedig pont ideális lehet egy olyan pilótával emelni a versenyzőpáros színvonalát, akit jól ismernek, hosszú éveken át dolgoztak és nyertek már vele, és pont annyira képvisel magas szintet, hogy azzal még ne destabilizálja Verstappen istállón belüli helyzetét.
Péreznek eközben az adhat időt a formája visszanyerésére, hogy egyelőre a Red Bullnak nincs miért kapkodnia, hiszen a konstruktőri pontversenyben még egy alulteljesítő pilótával is 154 pont az előnyük a Mercedesszel szemben. A Kanadai Nagydíj után Pérez elismerte, hogy egyszerűen nem volt meg a tempója, és főleg a féktávokon szenvedett, ami Montrealban különösen nagy gond.