A kétszeres világbajnok Max Verstappen elárulta, melyik előzését tartja eddigi legjobb manőverének, és azt is elmondta, hogy mai fejjel már valószínűleg nem csinálná meg újra.
Max Verstapppen 2015 óta tartó F1-es pályafutása során számos elképesztő manővert mutatott már be – emlékezhetünk például, amikor újonc évében körbeautózta Felipe Nasr-t a Blanchimont-kanyarban –, a számára legkedvesebb előzésnek pedig azt tartja, amellyel a 2016-os Brazil Nagydíjon ugyancsak kívülről ment el a világbajnoki címért harcoló Nico Rosberg mellett a Curva do Sol kanyarban. Elmondása szerint azonban ma már nem biztos, hogy bevállalna egy ilyen mutatványt a szakadó esőben.
„Meg kell mondanom, a Rosberg elleni nagyszerű előzés volt – idézi a Formulapassion.it a kétszeres világbajnokot. – A pálya nagyon vizes volt, az egész verseny alatt különböző íveket próbálgattam, és számomra ott nagyobb volt a tapadás. Már a korábbi körökben is nagyon sokszor közel kerültem Nicóhoz, de semmit sem láttam, az volt az egyetlen lehetőségem, hogy megpróbáljam megelőzni őt. Védte a belső ívet, és nem a legjobban jött ki a kettes kanyarból. Szép manőver volt.”
Az előzés:
AND THE WINNER IS… 👀
This incredible pass by @Max33Verstappen on Nico Rosberg in Brazil won your votes as the Best Overtake Of 2016 🏆 pic.twitter.com/myw9kLL9jZ
— Formula 1 (@F1) January 16, 2017
„Visszatekintve, valószínűleg akkor még kevésbé volt bennem félelem, nem igazán gondoltam arra, hogy mi történhet. Ma már valószínűleg nem csinálnám meg ugyanezt az előzést, de ez a bajnoki helyezéstől is függ. Akkor nem volt veszítenivalóm, úgyhogy megtettem. És meg kell mondanom, hogy jellemző rám, hogy máshol keresem a tapadást, különösen, ha az egész hétvége száraz volt, a versenyen pedig elkezd esni. Akkor az ember különböző dolgokat próbálgat.”
Az igazi Verstappen-show azonban csak ezután következett, hiszen miután a Red Bull benézte a gumitaktikát, a mindössze 19 éves pilótának a 14. helyről kellett felzárkóznia, de mindössze 16 kör alatt feljött a 3. helyre, és végül itt is ért célba a két Mercedes mögött.