back to top
2024. november 24. 17:19

KezdőlapF1Nem hitt a fülének a Red Bull csapatfőnöke a kocsis módjára káromkodó...

Nem hitt a fülének a Red Bull csapatfőnöke a kocsis módjára káromkodó F1-es pilóta miatt

-

Szenzációs sztorit mesélt el Christian Horner a híresen szabadszájú Red Bull-pilótáról.

A Forma-1-et követők számára aligha újdonság, hogy az AlphaTaurival az idén harmadik F1-es szezonját taposó, jövőre is a Red Bull testvércsapatát erősítő Cunoda Júkit olykor elragadja a hév az autóban ülve, ami igencsak cifra káromkodásokat és fejhangon üvöltözést eredményez. Persze teljesen normális, hogy felfokozott állapotban a pilóták olykor nem tudják visszafogni magukat, de a japán versenyző dühkitörései olykor még ezzel a mércével mérve is túlzók, noha a kezdetekhez képest sokat fejlődött ezen a téren.

De nemcsak a düh eredményezte a szitkozódást, hanem Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének elmondása szerint az is, hogy Cunoda egyszerűen azt hitte, ez abszolút része az angol köznyelvnek, ezért aztán olyankor is beszúrt egy „b**meget” a mondandójába, amikor az teljesen indokolatlan volt.

Edzője majdnem megvakította egy golflabdával az F1 japán pilótáját

„Eljött az Egyesült Királyságba, hogy angolt tanuljon, és egy London külvárosában székelő angol csapatnál versenyezzen – utalt vissza Horner az eff won with DRS podcast legutóbbi adásában arra az időszakra, amikor Cunoda az F2-re váltáshoz csatlakozott a Carlinhoz. – Olyanok mintha a Blöff című filmből, vagy egy Guy Ritchie filmből léptek volna ki. Szóval ez a kis japán fickó azt gondolta, hogy a motherfucker vagy a fuck szó az angol nyelv része. Ezért beült egy Forma-1-es autóba, és a legelső tesztjén közölte: »Alulkormányzottsággal küzdök motherfucker«, mire én: »Most tényleg ezt mondta?«”

Cunodának ezután nyilván elmondták, hogy sokkal gördülékenyebben megy a közös munka, ha másként kommunikál, de a fiatal japán még az F1-re sem vetkőzte le ezt a stílust, és olykor még manapság is elragadtatja magát. Miként történt vele az az idei Mexikói Nagydíjon, amikor összeütközött Oscar Piastrival és pontszerzéstől fosztotta meg magát és a csapatát.

A Brazil Nagydíjon viszont már a sprinten és a nagydíjon is pontszerző helyen ért célba, utólag pedig elmondta, hogy ezúttal sokkal türelmesebb volt. „Normál esetben amikor jó helyzetben vagyok, nem vagyok rossz a rádióban, inkább a rosszabb helyzetekben válok izgatottabbá, úgyhogy ez egyértelműen korlátoz” – ismerte el az egyik gyengeségét.

Friss