Finoman szólva sem pontos az egyik grafika, amit a Forma-1-es közvetítésekben láthatnak a nézők, és a szándékkal ellentétben nem adják vissza, hogy a pilóták pontosan mit csinálnak vezetés közben.
A Forma-1 2018-ban vezette be a glóriát, idővel pedig elkezdték egyre jobban kiaknázni a közvetítések során a fedélzeti kamerás felvételekben is rendkívül hangsúlyosan jelen levő szerkezetet. Manapság ezért már rengeteg információ helyet kap a glóriára vetítve, amikor valamelyik pilótával „utazunk” éppen. Látunk sebességadatokat, sebességi fokozatot, kanyarszámot, fék és gázpedál állást, illetve az adott pilóta által elfoglalt pozíciót is feltüntetik.
Ezen adatok mindegyike valós, azaz nem hasraütésre, hanem igazi adatok alapján jeleníti meg őket a FOM, Scott Mansell, a Driver61 YouTube-csatornán azonban felhívta rá a figyelmet, hogy az egyik mutató igencsak félrevezető lehet. A fékpedál alkalmazását jelző grafikáról van szó, amely vagy felvillan, vagy nem, amiből a néző azt a következtetést vonhatja le, hogy a pilóták úgy kezelik a féket, mintha az egy kétállású kapcsoló lenne, azaz vagy tövig nyomják, vagy egyáltalán nem. A valóság azonban ettől nem is állhatna távolabb.
A versenyzők ugyanis már a féktáv egyenes vonalú szakaszán sem ugyanolyan erővel nyomják a féket, hanem fokozatosan, a lassulással párhuzamosan fellépő leszorítóerő-csökkenéssel engedik fel a pedált. Majd amikor a kanyar bejárati szakaszán már oldalirányú terhelés is jelentkezik, a fékkel nemcsak lassítanak, hanem rotálják is az autót, majd számos kanyarban még kanyarodás közben is használják a bal oldali pedált, hogy így érjék el a megfelelő egyensúlyt.
A grafika ezzel szemben a féktáv kezdetén fékezést jelez, majd a kanyarbejárat egy pontján elalszik a fénye. Ám amennyiben a versenyzők úgy fékeznének, ahogy az a grafikán látszik, és egy ponton hirtelen leugranának a fékpedálról, az az esetek többségében azonnali megpördüléshez vezetne, de minimum jóval kevésbé lenne hatékony, mint a fokozatos, sebességhez, tapadáshoz, terheléshez és kormányzáshoz igazított fékezés.
Az alábbi, fékpedálnyomást jelző telemetria jól mutatja, hogy már a féktáv egyenes vonalú szakaszán sem egyenletes a féknyomás, majd a bekormányzás (nagyjából 575 métertől) során drasztikusan csökkenti a pilóta a fékerőt, de a kanyar alatt (nagyjából 600 métertől) is játszik a pedállal:
A Driver61 erről szóló videóját alább lehet megnézni: