back to top
2024. november 24. 23:27

KezdőlapF1A Ferrari zárta az élen a bahreini tesztelést, de a végén a...

A Ferrari zárta az élen a bahreini tesztelést, de a végén a Mercedes majdnem elkapta Leclerc-t

-

Charles Leclerc elsőségével zárult le a Forma–1 2024-es szezon előtti tesztje Bahreinben. A monacói pilóta George Russellt és Csou Kuan-jüt előzte meg, ám mint mindig, a leggyorsabb körökből ezúttal sem érdemes messzemenő következtetést levonni.

A Ferrari a második után a harmadik napot is az élen fejezte be a Bahreinben rendezett szezon előtti tesztelésen, ám az 1:30.322-es idővel első helyen záró Charles Leclerc nem tudta megdönteni Carlos Sainz csütörtöki 1:29.921-es körét. Leclerc mögé a tesztnap hajrájában számos időmérő-szimulációs kört teljesítő George Russell ért oda a második helyre a Mercedesszel, majd a monacói riválisához hasonlóan C4-es gumin érte el a legjobb idejét, amivel mindössze 0,046 másodperccel csúszott le az első helyről. Leclerc-től 0,325 másodpercet kapott Csou Kuan-jü, aki szintén C4-es gumin érkezett.

A kései időmérős körök előtt Max Verstappen állt a legközelebb a 16-os rajtszámú Ferrarihoz, ám a közte és Leclerc között levő 4 tizedes lyukba többen is beférkőztek. A holland pilóta az első tesztnaphoz hasonlóan ezúttal sem tett fel C4-es abroncsot, és legjobb idejét C3-as (a Bahreini Nagydíjon ez lesz majd a lágy gumi) érte el.

A csütörtöki naphoz hasonlóan a Ferrari ezúttal sem csak egy körön, hanem hosszabb etapokon is versenyképesnek tűnt, amit Leclerc délutáni versenyszimulációs körei támasztanak alá.

A negyedik helyezett Verstappentől lefelé előbb Cunoda Júki, majd Alex Albon – az egyetlen versenyző, aki egész nap tesztelt – nevét olvashatjuk, mindketten a záró szakaszban érték el legjobb idejüket C4-es gumin. Utánuk következett a legjobbjukat a hosszú etapjaik előtt, C3-ason futó Oscar Piastri és Fernando Alonso, majd a délelőtt vezető Sainz és Pérez tette teljessé az első tízet.

Utóbbi két versenyző a vártnál tovább vezetett, mert ismét meglazult egy csatornafedő a 11-es kanyar előtt, ami miatt ismét jelentős időveszteség érte a csapatokat. Így az a döntés született, hogy nem tartottak hivatalos ebédszünetet, és kétszer négy óra helyett egy nagy egybefüggő 8 órás tesztnapot rendeztek.

A további sorrendet az alábbi táblázatban láthatják, a nap folyamán teljesített hosszú etapok elemzésével szombat délelőtt jelentkezünk.

Friss