Az IndyCar kaotikusra sikerült detroiti futama után az Indy 500-győztes egykori Forma–1-es pilóta kritikával illette az első számú amerikai formaautós széria mezőnyét, ugyanakkor a körülmények is nagyban hozzájárultak a sok balesethez.
Izgalmas, eseménydús, a hajráig kiélezett versenyt hozott az IndyCar legutóbbi, detroiti futama, ami leginkább a verseny közben szemerkélni kezdő esőnek, és a számtalan balesetnek volt köszönhető. Összesen nyolcszor kellett teljes pályás sárga zászlót érvénybe léptetni, mindannyiszor baleset miatt, több alkalommal pedig az újraindítás után egyetlen kanyart sem tudott újabb ütközések nélkül megtenni a mezőny, és ismét jöhetett a sárga.
Végül a verseny közel felét, a 100-ból 47 kört töltött sárga zászló alatt a mezőny, ami a korábban az F1-ben a Caterham és a Sauber (2018-ban Alfa Romeo) versenyző Marcus Ericsson nemtetszését is kiváltotta. „Szerintem az emberek vakmerően vezettek az újraindításoknál. Nyilván ilyenkor adódnak lehetőségek, és nem tudom, meg kell-e vizsgálnunk, hogy a felügyelők miként kezelik ezeket a versenyeket, de ma több mint a táv felét sárga alatt töltöttük (valójában kevesebb – a szerk.)” – idézi a Racefans a 2022-es Indianapolis 500 győztesét.
„Biztos vagyok benne, hogy drámai és szórakoztató volt nézni, de egy ponton ennél kicsit magasabb színvonal kell. Mi vagyunk a világon az egyik legjobb versenysorozat, és nem kellene egymásra másznunk minden egyes újraindításnál. Nyilván nem láttam még a versenyt, csak vezettem rajta, de a tükreimben minden újraindításnál négy-öt autó érkezett egymás mellett. Minden alkalommal csak azért imádkoztam, hogy ne találjanak el” – folytatta a svéd, majd felemlegette az idei indianapolisi viadalt, amely szintén hozott hajmeresztő jeleneteket.
„Megnéztem az Indy 500-at (az első körben kiesett – a szerk.), az is eléggé őrült volt. Szerencsénk volt, hogy nem történt több baleset, mert néhány megmozdulás ott is a határon volt, fogalmazzunk így. De még egyszer, mi a világ legjobb versenyzői közé tartozunk, így nem kellene ilyen balesetekbe keverednünk – nyomatékosította az F1-ben 2014 és 2018 között 97 futamon rajthoz álló versenyző, majd elismerte, hogy azért ő sem volt makulátlan. – Én is kivettem belőle a részem, én is hibázom. Nem fogok ujjal mutogatni senkire, hiszen én sem vagyok különb, de sorozatként szerintem egyértelműen fejlődhetünk.”
A verseny összefoglalója:
A futamot megnyerő Scott Dixon ugyanakkor nem érezte kínosnak a sok balesetet, és rámutatott, hogy a nagyobb nyomatékkal rendelkező, a szezon elejétől bevezetni szándékozott, de csak júliusban érkező hibrid-motorok bevezetése miatt keményebbre csinált abroncsok is hozzájárultak a sok ütközéshez. „A hibrid-motorok miatt a gumik ide nagyon keménynek bizonyultak. A keményebb keveréket nagyon nehéz volt felmelegíteni, az első gumik pedig könnyen blokkoltak. A körülmények is hűvösebbek voltak, mint tavaly, ami valószínűleg szintén közrejátszott.”
„Nem gondolom, hogy ez bármikor is kínos lenne – mondta a balesetekről. – Ha csinálnánk egy közvélemény-kutatást, szerintem az jönne ki, hogy a legtöbb ember a balesetek miatt nézi a versenyeket. Én nem, de például amikor valamilyen NASCAR-versenyt nézek, ott is hasonló hatása van ennek. Nyilván izgalmas, miközben persze azt sem akarjuk, hogy ilyen sok sárga zászlós kör legyen.”
A harmadik helyen végző Marcus Armstrong szintén a gumikat emelte ki, viszont abban egyetértett Ericssonnal, hogy kicsit lehettek volna megfontoltabbak. „Nagyon csúszós volt a pálya, a gumik pedig valamilyen oknál fogva az idén nagyon robosztusak, nem igazán lehet felmelegíteni őket – mondta a 23 esztendős új-zélandi, aki Lewis Hamilton korábbi fizioterapeutájával, Angela Cullennel dolgozik együtt. – Még az etapok vége felé sem tűnik úgy, hogy a megfelelő tartományban vannak, és szerintem sok hibát az idézett elő, hogy a gumik kezdetben nem működnek, különösen, amíg hidegek. Én hagytam benne, mert ha az ember ott fékez, ahol kellene, olykor egyenesen nekimegy valakinek, ahogyan az történt is.”
„Biztos vagyok benne, hogy a hibák nem abból fakadtak, hogy a versenyzők folyton be akartak vetődni a másik mellé, hanem abból, hogy nem volt meg a tapadás a lassításhoz. Ez volt az egyik dolog. Közben Marcusnak is igaza van, sok előzés nagyon ambiciózus volt, miközben a féktávok eléggé hosszúak voltak, ami miatt kínálkozik az előzés. Úgyhogy igen, talán kicsit újra kell gondolni ezt.”