Lehet, hogy hamarosan már nem, vagy nem csak a rali-vb mezőnyében látjuk a világ negyedik legnagyobb autógyártóját?
Miként azt az Andretti példája is mutatja, napjainkban nem igazán lehet máshogy saját Forma–1-es csapatot birtokolni, mint úgy, hogy az ember megvásárolja az egyiket. Ezt teszi az Audi a Sauberrel, illetve a hírek szerint az Alpine is új tulajdonos után nézhet.
Egyre erősödnek ugyanis azok a pletykák, melyek szerint a Hyundai egyre aktívabban keresi a lehetőségét annak, hogy bevásárolja magát az F1-be. A rali-világbajnokságban gyári istállóval 2014 óta jelen levő dél-koreai gyártó Joe Saward, veterán F1-es újságíró értesülései szerint csapatot szeretne vásárolni – írja a Motorsport Week. Ez pedig a Formula One Management (FOM) érdeklődését is felkeltheti, hiszen az F1 mindig is inkább az autógyártók beszállását részesítette előnyben például az olyan csapatokkal szemben, mint a sportág ajtaján hiába dörömbölő Andretti.
A világ negyedik legnagyobb autógyártójaként a Hyundai ráadásul olyan régióban található, amelyben az F1 nagyon szeretne terjeszkedni – Incshon már korábban bejelentkezett egy Koreai Nagydíjért. Akadály lehet a Hyundai előtt, hogy a viszonylag rövid időn belül történő beszállás esetén egy másik gyártótól kellene motort vásárolnia, de mivel eddig sem riadtak vissza a gyártók attól, ha más erőforrással kell „eladniuk” magukat gyári csapatként (Alfa Romeo, vagy 2026-tól az Aston Matin-Honda), valószínűleg ez nem lenne probléma.
Ez már háború: az F1 tulajdonosa kerek-perec megmondta, nem engedi beszállni az Andrettit