A jövőben alighanem elkerülhetők lesznek az olyan versenyek, amilyet az idei Monacói Nagydíj hozott.
Az idei Monacói Nagydíj bizonyára a legtöbb Forma–1-rajongó emlékezetében úgy marad meg, mint az egyik legunalmasabb futam, amit valaha látott. Az emlékeken persze valamelyest szépíthet, ha valaki Charles Leclerc-nek és/vagy a Ferrarinak drukkol, de azért elfogulatlanul nézve így sem sokkal jobb a helyzet. Hogy mi okozta a dögunalmas, olykor Forma–2-es tempót hozó körözgetést a hercegségben, arról alábbi cikkünkben írtunk. Ám akkor azt még nem tudtuk, hogy Stefano Domenicalinak, az F1 elnök-vezérigazgatójának sem nyerte el a tetszését a „verseny”, ezért változtatásokat sürget.
Ki tehet arról, hogy a Forma–1 lassúsági versennyel csinált bohócot magából Monacóban?
„A pálya és az autóink adottak, és szinte lehetetlen előzni – mondta az Auto Motor und Sportnak arról, hogy a monacói pályán és a jelenlegi, tank méretű autókon sem tudnak jelenleg változtatni. – De amikor bokszkiállások vannak a verseny alatt, akkor van akció is. Az idén volt egy piros zászló az első körben, és mindenki automatikusan letudta a kerékcserét. Ezt pedig többé nem engedhetjük meg. Jobban kell készülnünk az ilyen forgatókönyvekre és le kell fednünk azokat a szabályokkal.”
Monacóra a piros zászló alatti ingyen kerékcsere nélkül is jellemző a visszafogott tempójú vonatozás, így azért mindent nem oldana meg egy csapásra egy szabályváltoztatás, de tény, hogy némileg nagyobb mozgásteret nyújtana a csapatoknak, és ennél biztosan több izgalom lenne általa. Domenicali emellett azt is ecsetelte, hogy a monacói tökéletes példája, hogy az F1 szabályai „általánosságban vége túl bonyolultak”, és „még a sportoldalt nézve is”, „senki sem érte a büntetési rendszert.”