Katasztrofális hétvégén van túl az Aston Martin F1-es csapata, miután Lance Stroll a 13., Fernando Alonso pedig körhátrányban a 18. helyen végzett az Osztrák Nagydíjon. A kétszeres világbajnok ráadásul újabb lépéssel került közelebb ahhoz, hogy eltiltsák egy futamra.
Az Aston Martinra egy ideje rájár a rúd, és ha az autó gyenge tempója nem lenne elég fájdalmas, Fernando Alonsónál ismét terítékre került az eltiltás veszélye: a spanyol az év elején gyorsan összegyűjtött 6 büntetőpontot, az egyfutamos eltiltást eredményező 12-es mennyiség felét, és Ausztriában 8-ra növelte a fekete pontok számát a Csou Kuan-jü-vel történt ütközés miatt.
Ezzel Alonso mindössze négy pontra került attól, hogy kihagyjon egy versenyt, amit akár két, a Sauber kínai pilótája ellen elkövettet hibához hasonló rontással összeszedhet, ráadásul a 8 pontjából egyetlen sem fog elévülni a következő idényig, miközben még több mint az idény fele hátravan. „Nehéz verseny volt. Amikor hiányzik a tempó, alternatív stratégiával kell próbálkozni, mi a három kerékcserés taktikát próbáltuk meg. Blokkoltak a kerekeim és nekimentem Csou autójának a hármas kanyarban, amiért büntetést kaptam” – mondta Alonso tárgyilagosan.
Ezzel ugyanakkor még nem a spanyol veterán áll a legközelebb az egyversenyes eltiltáshoz, hanem Kevin Magnussen, akinek 10 pontja van, és az idén ebből szintén nem lesz kevesebb. Kérdés, hogy miután a Sergio Pérez elleni monacói ütközésért egyet sem kapott, mit kell tennie ahhoz, hogy el is tiltsák. A büntetőpont-rendszer bevezetése óta még senkit nem meszeltek el, és már felmerültek olyan hangok a versenyzők között, hogy mivel sok olyan szabályszegésért is kaphatnak büntetőpontot, amely nem kimondottan komoly vétség, nem kell-e átgondolni a rendszert.
„Melyik bolygón élünk?” – az F1-es világbajnok eltiltotta volna a monacói baleset egyik résztvevőjét