A Mexikóvárosi Nagydíjon szerzett első és harmadik hellyel végképp bejelentkezett a konstruktőri bajnoki címért a Ferrari. Carlos Sainz csak rövid időre veszítette el a vezetést a verseny elején Max Verstappennel szemben, a holland azonban ezt követően dupla időbüntetést kapott a Lando Norris elleni manővereiért, így 10 pontot veszített vele szemben a tabellán.
Az idei első pole-ját birtokló Sainznak a pálya legsikeresebb versenyzője, az elmúlt öt mexikói versenyből négyet is megnyerő Verstappen ellen kellett védekeznie a szezon egyik leghosszabb rajt utáni sprintjében.
A holland azonban egy árnyalatnyival jobban kapta el a rajtot, ez pedig elég is volt ahhoz, hogy Sainz mellé érjen a belső íven, ami innentől már az előnyösebb pozíciót jelentette. Verstappen lezárta az utat a mögötte helyezkedő Norris előtt, majd elsőként fordult el az 1-es kanyarban. Sainz próbált mellette maradni, ameddig csak tudott, ám a 2-esben már nem maradt helye, át kellett vágnia a kanyart, ezáltal nagy előnnyel az élre került, majd szabálytudóan vissza is adta a vezetést Verstappennek, még mielőtt felmutatták volna a biztonsági autó érkezését jelző táblákat.
LAP 1 / 71
Tsunoda spins into the barriers at Turn 1. Alex Albon is also out 😔
Both drivers are OK.
Verstappen made the better start on the front row and launches into the lead of the race! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/wFflNKGGRS
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Egy még az első kanyar előtt történt baleset miatt kellett ugyanis semlegesíteni a versenyzést: Cunoda Juki később fékezve esett be Alexander Albon elé a külső íven, a két autó azonban helyszűkében összeért, s mindketten kiestek, a japán RB-je háttal a védőfalba csapódva. A versenybalesetnek nyilvánított incidensben nem osztottak büntetést, nem úgy abban az ügyben, amely a 18. helyről startoló Sergio Pérezt a 11-re repítette az első kanyar végére: mint a felvételekből egyértelműen látszott, a mexikói előrébb állt a rajtkockájában a megengedettnél, ezért öt másodperces időbüntetést kapott.
A biztonsági autós időszak segítette a pilótákat az egy kerékcserés taktika megvalósításában, majd amint ismét útjára engedték a mezőnyt, Sainz már a DRS nélküli első körben is megmutatta, hogy a szélárnyékban ott tud maradni Verstappen nyakán. A 9. körben aztán Sainz az 1-es kanyarban meg is előzte a hollandot, aki némi csata után besorolt a spanyol mögé.
Pár kör múlva Norris volt a következő, aki támadást indított bajnoki riválisa, Verstappen ellen, ami pedig ezúttal sem zajlott le balhés esetek nélkül. Norris először a 4-es kanyar előtt próbálkozott, a külső íven pedig a Red Bull elé is került, de az agresszíven védekező Verstappen a kanyarban elé zárt, a füvön való menekülésre kényszerítve a britet – aki elöl maradt, és nem is készült visszaadni a pozíciót. Néhány kanyarral később, a 8-asban aztán Verstappen bedobta magát Norris mellé, de maga is elvétette a kanyart, az austini incidensükhöz hasonlóan mindketten a pályán kívül fordultak. Ekkor a holland került előre, ám kisodródásuk közben Leclerc mindkettőjük mellett elsuhanva megjött a második helyre.
„Ez az ember veszélyes. El kellett kerülnöm az ütközést, ugyanaz történt, mint a legutóbb!” – méltatlankodott Norris a rádióban.
Max Verstappen x Lando Norris#F1naBand #F1noBandsports #F1 #MexicoCityGP #MexicoGP pic.twitter.com/ZA5csZt8Rq
— Alternativa Retro (@AlternativaRto) October 27, 2024
Gyorsan érkeztek is az értesítések a versenyirányítástól, hogy a 4-es és a 8-as kanyarban történt incidenst is vizsgálják, s hamarosan mindkét esetben kihozták a hollandot vétkesként, először Norris leszorítása, másodszor pedig a pálya elhagyásával történt előnyszerzés miatt. 10-10 másodperces időbüntetést kapott értük, vagyis amikor a 26. körének végén a harmadik helyről a bokszba hajtott, húsz másodpercnyi várakozás után végezhették csak el szerelői a kerékcserét a Red Bullján.
A 71 körös verseny féltávjára nyugodtabb mederbe tért a körözés, az eredménysor élén pedig nagyon hasonló képet láthattunk, mint egy héttel ezelőtt Austinban, ugyanis a Ferrari ismét kettős vezetést őrzött, ezúttal Sainzcal az első helyen. A spanyol nyolc másodperccel vezetett Leclerc, és további néggyel Norris előtt.
Miután mindenki letudta a bokszkiállását, Verstappen a 6. helyen találta magát, nem sokkal Lewis Hamilton mögött, akit a rajt utáni pozícióvesztése után látványos csatában előzött vissza George Russell. A holland viszont nem tudott a Mercedesekkel menni, a mögötte haladó Haasoknál pedig gyorsabb volt, s a hátulról rajtoló, rövidebb kemény keverékes második etapra bazírozó Oscar Piastri tempójától sem kellett tartania, aki csak Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg közé, a 8. helyre tudott beékelődni, bár a Red Bull befogására sarkallták a bokszból.
A verseny végéhez közeledve azonban Norris még mozgósította a McLaren tartalékait és elkezdett nyomást gyakorolni a második helyen haladó Leclerc-re. Bár előzési közelségbe még nem került, a monacói a 62. kör végén elvétette az utolsó kanyart, a megbicsakló autóját éppen irányítása alá tudta fogni, mielőtt az a falban kötött volna ki, és visszatért a pályára, ám a pozícióját ezzel elveszítette Norrisszal szemben.
LAP 63 / 71
LECLERC GOES WIDE OUT OF THE FINAL CORNER AND NORRIS IS INTO SECOND!!
The Ferrari is off the road and HOW has he not hit the wall?! Incredible car control to save it! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/Dy1Xm5J2fV
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Norrisnak a Melbourne után idei második győzelmét megszerző Sainzt már nem sikerült beérnie a hátralévő körökben, a leggyorsabb körért járó egy pontot pedig még elvette tőle a friss gumikat vételező Leclerc, akinek biztos volt a harmadik helye. A Mercedeseké volt a leglátványosabb csata a futam utolsó harmadában, amelyben Hamilton vissza tudta venni a negyedik helyet a már sérült első szárnnyal vezető Russelltől.
Verstappen a hatodik helyért nyolc pontot kapott, Norris pedig a másodikért tizennyolcat, így a brit hátránya 57-ről 47-re csökkent.
A Ferrari a kettős dobogóval megelőzte a Red Bullt a konstruktőri második helyért, és már az éllovas McLarentől is csupán 29 pont választja el, amikor még négy futam van hátra a 2024-es szezonból.
A Mexikóvárosi Nagydíj végeredménye: