A McLaren, a Williams, a Sauber, a Haas, a Ferrari és a Racing Bulls után megérkezett a 2025-ös Forma–1-es mezőny hetedik autója, az Aston Martin AMR25.
Az Aston Martin is bemutatta idei Forma–1-es autóját, az AMR25 névre keresztelt modellt. A silverstone-i istálló az idén szeretne visszatérni oda, ahol a 2023-as szezon elején volt, akkor ugyanis zsinórban jöttek a dobogós helyezések – Monacóban Fernando Alonsóval nyerhettek is volna –, mígnem az év közbeni fejlesztésekkel nem tudták tartani a lépést a többiekkel és visszaestek. Így lényegében 18 hónapja keresik a helyes utat – miközben tavaly ugyanúgy ötödikek lettek a konstruktőri pontversenyben, mint egy évvel azelőtt –, miközben a mezőnyben náluk zajlanak a legnagyobb változások.
Ez mind az infrastrukturális fejlesztésekre, mind a személyi állományra értendő, hiszen miközben ultramodern gyárat építettek az idén élesített, mindenkiénél korszerűbb szélcsatornával és új szimulátorral, az idei évet a vezérigazgatóként csapatfőnökké előlépő Andy Cowell vezetésével kezdik, márciusban pedig munkába áll a főként a 2026-os szabályokra koncentráló Adrian Newey is. A korábbi technikai igazgató Dan Fallows már nincs a csapattal, Mike Krack korábbi csapatfőnök viszont új szerepkörben marad, és nem szabad megfeledkezni a Ferraritól érkezett, technikai főigazgatói pozíciót megkapó Enrico Cardiléről sem.
„Szerintem elég jól megértettük a tavalyi autót, a tél folyamán pedig azon dolgoztunk, hogy megpróbáljunk olyan kocsit létrehozni, amely stabilabb a kanyarokban és kiszámíthatóbb a versenyek során. Úgy érezzük, hogy ez nagyban megtérül majd a futamokon nyújtott teljesítményben, miként számos más, fejlesztésre szoruló területen is. Az autó aerodinamikai csomagja közel 100%-ban új, és a gyárban mindenki hatalmas erőfeszítést rakott bele. Soha korábban nem véglegesítettük ilyen későn az aerodinamikai elemeket, ez pedig a gyárunkba történő befektetésnek és különösen az azt működtető csapatnak, illetve a tervezőknek köszönhető” – nyilatkozta Cowell még az F1 londoni szezonindító eseménye előtt.
Íme a 2025-ös Aston Martin AMR25:
This is #AMR25.
Driven From Within. pic.twitter.com/eudWHlb9TD
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 23, 2025
„Mindkét csoport lehetővé tette az aerodinamikai fejlesztéseket végző csapatnak, hogy még számos hetet töltsenek a szélcsatornában, és már várom, hogy lássam ennek eredményeit a pályán, hogy a pályán mutatott teljesítmény miként korrelál a gyárban végzett mérésekkel” – folytatta Cowell.
Hogy mindez mire lehet elég, az nyilván majd a versenyeken derül ki, de Alonso szerint a csapat sokat tanult 2024-ben, a szezon második felében pedig sokat kísérletezett a 2025-ös autóhoz. „A szimulátort is fejlesztettük és sokat dolgoztunk benne, hogy kicsit precízebben fejleszthessük az autót annál, ahogyan az utóbbi néhány idényben fejlesztettük. Új eszközeink, új szervezetünk és új embereink vannak, hogy megbirkózzanak a tavaly meghatározott gyengeségekkel. Szerintem sokkal jobb helyzetből kezdünk, miközben természetesen sokat kell még dolgoznunk. Tavaly veszítettünk némi időt és hónapokat, de úgy véljük, nagyon hamar fel fogunk zárkózni” – mondta Alonso.