back to top
2025. március 03. 06:10
Többi

    KezdőlapF1A Mercedes zárta az élen a törött üveg és eltévedt busz által...

    A Mercedes zárta az élen a törött üveg és eltévedt busz által akadályozott utolsó F1-es tesztnapot

    -

    Az F1-es szezon előtti utolsó tesztnapja sem telt el fennakadás nélkül Bahreinben, ahol csapadék ezúttal nem esett a sivatagban, áramszünet sem volt, helyette viszont a célegyenesben kitört egy kis fülke üvege, aminek maradványai a pályára hullottak, és néhány percre amiatt is meg kellett szakítani a felkészülést, mert a bukótérbe tévedt egy busz. A napot az utolsó pillanatban élre álló George Russell zárta az első helyen.

    Emellett a teszt elején a Haas autójának motorborításáról is leszakadt egy darab, valamint a délelőtt többször feltámadó szél befújta a pályára az egyik beavatkozó bíró műanyag székét, szóval megint nem volt zavartalan a csapatok felkészülése, de a többségük legalább elmondhatja, hogy külső okok akadályozták. Azért nem mindenki volt ennyire szerencsés.

    A Saubernél valószínűleg volt meghibásodás, mert Gabriel Bortoleto csak 35 körig jutott délelőtt, továbbá az Aston Martinnak is variálnia kellett a programján Lance Stroll rosszulléte miatt. Már a nap elején jelezték, hogy a kanadai csak délután ül autóba, ha jobban lesz, s bár ez megtörtént, az utolsó bő egy órára vissza kellett adnia a volánt Fernando Alonsónak, mert mégsem volt elég jól. Arra szintén gyanakodhatunk, hogy a Ferrari napja sem volt zökkenőmentes, mert Lewis Hamiltont alig láttuk a pályán az utolsó órában, a képzeletbeli futamát valami akadályozta.

    Sokan már délelőtt versenyszimuláció-szerű programot futottak, a nap első felét Charles Leclerc zárta az élen a Ferrarival. Délután az őt váltó Hamiltonnak nem ment ennyire jól, ugyanis többször kicsúszott, és a legjobb eredményét tekintve lassabb volt a másik három élcsapat vele egyidőben vezető pilótájánál. Akik közül a mercedeses George Russell futotta meg a nap legjobb idejét, az utolsó percekben megelőzve Max Verstappent.

    A Red Bull új orrkúppal és első szárnnyal kezdte a napot, de délután visszatért a korábbi változathoz. Akkor Verstappen nem tűnt elégedettnek, és áramlásjelző festéket is újra kentek a kocsijára, ami a délutáni órákban nem gyakori. A hollandnak az utolsó félórában volt egy megpördülése, előtte pedig Hamiltonhoz hasonlóan többször küszködött az autóval.

    A Williams megint jó helyen végzett, a Verstappenhez hasonlóan egész nap vezető Alexander Albon lett a 3. a táblázaton, jóllehet, ő másokhoz képest puhább gumin (a C4-en) érte el a legjobb köridőt, ráadásul jóval később, elvileg jobban tapadó aszfalton. Ebből a szempontból meglepőbb Pierre Gasly 4. helye az Alpine-nal, aki Russellnél is kicsit gyorsabbnak bizonyult, amikor nagyjából egyszerre a kvalifikációs sprintet gyakorolták.

    A rendelkezésre álló versenyszimulációs adatok alapján Piastri ismét erősen teljesített a McLarennel, és amiatt valószínűleg nem aggódnak a csapatánál, hogy a legjobb eredményeket tekintve 4 tizedet kaptak a Mercedestől.

    Az F1 szezonja a március 14–16 közötti Ausztrál Nagydíjjal kezdődik, a csapatok a következő két hétben tudják feldolgozni a teszten gyűjtött adatokat és finomítani a beállításokon.

    Testvéroldalunk utolsó tesztnapról készített egész napos szöveges tudósítása itt olvasható. 

    A harmadik tesztnap végeredménye

    1. Russell, Mercedes, 1:29.545, 91 kör

    2. Verstappen, Red Bull, 1:29.566, 81 kör

    3. Albon, Williams, 1:29.650, 137 kör

    4. Piastri, McLaren, 1:29.940, 85 kör

    5. Gasly, Alpine, 1:30.040, 84 kör

    6. Hamilton, Ferrari, 1:30.345, 47 kör

    7. Tsunoda, Racing Bulls, 1:30.497, 87 kör

    8. Ocon, Haas, 1:30.728, 103 kör

    9. Leclerc, Ferrari, 1:30.811, 66 kör

    10. Antonelli, Mercedes, 1:30.888, 61 kör

    11. Norris, McLaren, 1:30.943, 57 kör

    12. Doohan, Alpine, 1:31.239, 61 kör

    13. Stroll, Aston Martin, 1:31.699, 34 kör

    14. Hülkenberg, Sauber, 1:31.726, 69 kör

    15. Hadjar, Racing Bulls, 1:31.761, 73 kör

    16. Alonso, Aston Martin, 1:32.084, 82 kör

    17. Bortoleto, Sauber, 1:32.147, 35 kör

    18. Bearman, Haas, 1:32.361, 59 kör

    Friss