back to top
2025. március 23. 15:28
Többi

    KezdőlapF1Hamilton nem kegyelmezett, nagy fölénnyel nyerte az év első sprintfutamát

    Hamilton nem kegyelmezett, nagy fölénnyel nyerte az év első sprintfutamát

    -

    Lewis Hamilton ellentmondást nem tűrő versenyzéssel nyerte meg a Kínai Nagydíj sprintjét Oscar Piastri és Max Verstappen előtt.

    Hamilton, Verstappen, Piastri, Leclerc, Russell, Norris. Ez a hatos várhatta az első három sorból az idei első sprintfutam rajtját, amelyhez csak 19-en sorakoztak fel a rajtrácsra – mindenki közepes keveréken –, Nico Hülkenberg ugyanis felfüggesztés-változtatás miatt a bokszutcából vágott neki a 19 körnek.

    A belső ívet lezáró Hamilton simán eljött az élen, Verstappen megtartotta a második helyet, Leclerc pedig hiába próbált meg a hármas kanyarban bebújni Piastri mellé, meg kellett elégednie a negyedik hellyel, sőt, George Russell a hátsó egyenes végi hajtűben kifékezte és elcsente tőle a 4. helyet. A rajt nagy vesztese Lando Norris volt, mivel a 6.-ről visszaesett a 9. helyre, amikor a hatos kanyar féktávján túl szélesre ment, majd megbicsaklott alatta a McLaren.

    Hamiltonnak rögtön sikerült egy másodpercen kívülre kerülnie, hogy a 2. körtől elérhető DRS-sel Verstappen ne tudja támadni, de a holland nem eresztette őt, és hamarosan 1 másodperc alá csökkentette a különbséget, hogy aztán ismét kicsússzon onnan.

    A rajt:

    4 kör után Hamilton, Verstappen, Piastri, Russell, Leclerc, Tsunoda, Antonelli, Stroll volt a sorrend a pontszerző helyeken, míg az első tízet Norris és Alonso tette teljessé. A mezőnyt Nico Hülkenberg zárta, míg Liam Lawsonnak nem sikerült előrelépnie a rajtnál a 19. helyről, hogy aztán később egy bevetődős előzéssel próbálkozzon Jack Doohan – akinek az autójában motort cserélt az Alpine a sprint előtt – ellen, és az Alpine-nal összeérve, azt lényegében a pályáról kilökve kaparintsa meg a 18. pozíciót. Az esetet vizsgálták, de az új-zélandi nem kapott büntetést. Eközben a testvércsapatban Tsunoda a 8. helyről a 6.-ra javított.

    Féltávhoz közeledve az élen kezdett fokozódni a helyzet, mivel Verstappen és Piastri nem akarta ereszteni a bal első gumijánál szemcsésedést jelentő Hamiltont, míg a 4. helyen Russell nem tudta tartani velük a lépést. Miként meglepő módon Norris sem tudott előbbre jönni a 9. helyről, sőt, közölte, hogy kinyírta a gumijait, és némi segítségre lenne szüksége a McLarentől azzal kapcsolatban, hogy miként vezessen.

    A 9. körre Verstappen minden addiginál közelebb került (6 tizedre) a hétszeres világbajnokhoz, de a DRS-zónára 1 másodpercen felülre tornázta a különbséget, ami jól mutatta, hogy senki nem ment a határon, és mindenki a gumikat mendzselte. Hátrébb viszont így is parázs küzdelem zajlott, Liam Lawson pedig Bortoletóval is összeért, hogy aztán a Red Bullja egy darabját elhagyja a célegyenesben. De legalább feljött a 16. pozícióba.

    A hajrához közeledve Hamilton kezdett ellépni, és a 13. körre 1,7 másodpercre szakította le magáról Verstappent, akit Piastri DRS-sel támadott, de egyelőre sikertelenül. Norris eközben a 9. helyen több mint 2 másodperces távolságból követte az előtte autózó Strollt, és közölte a mérnökével, hogy nem igazán tud mit tenni, mert a határon megy.

    Piastri az első támadást a 14. kör elején intézte Verstappennel szemben, aki közölte, hogy „mindkét első gumim meghalt”, de azért a hátsó egyenesben is sikerrel elöl maradt, miközben Hamilton az élen már több mint 2 másodpercre növelte az előnyét. Valószínűleg ez lett Verstappen veszte, aki folyamatosan egyre kisebb szélárnyékot kapott így a Ferraritól, és Piastri végül a 15. körben, a pálya leghosszabb egyenesének végén kifékezte.

    Piastri ezután elindult Hamilton után, de utóbbi 3 másodpercnél is nagyobb előnyt oszthatott be 4 körre, és nemhogy beosztotta, hanem még növelt is rajta, mivel a McLaren is elfogyasztotta a gumijait.

    Piastri előzi Verstappent:

    A 17. körben Norris aztán csak előre tudott lépni egy helyet és a hátsó DRS-zónában megelőzte Strollt, amivel bejött a pontszerzők közé, majd DRS-sel támadhatta Antonellit az utolsó körben, de ennél feljebb már nem volt neki, így a 8. lett.

    Hamilton végül 6,8 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat Piastri előtt, aki 2,9 másodpercre szakította le Verstappent. Ezzel Hamilton a Ferrari és saját maga első sprintgyőzelmét szállította, mióta 2021-ben bevezették ezt a formátumot a Forma–1-ben.

    Az utolsó előtti kanyarban a mezőny végén még egy balesetet is láthattunk, amikor Doohan megtorpedózta a hajtűben Bortoletót, de nagy anyagi kár szerencsére nem keletkezett. Liam Lawson végül a 14. helyig jött előre.

    Az első hármas mögött Russell, Leclerc, Tsunoda, Antonelli és Norris volt a pontszerzők további sorrendje.

    Friss