Oscar Piastri első alkalommal rajtolhat az élről egy F1-es nagydíjon, miután megnyerte az időmérőt a Kínai Nagydíjon George Russell és Lando Norris előtt. A sprintverseny győztese, Lewis Hamilton ezúttal ötödik lett.
A Lewis Hamilton által megnyert sprintidőmérő és sprintverseny előzményével és tapasztalatával készült a mezőny szombat délután Sanghajban a klasszikus időmérő edzésre, ami már a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről döntött.
A pénteki kvalifikáción győztes Hamilton ezúttal is már legelső körével magabiztosan kezdett, gyorsabb volt Charles Leclerc-nél, akinek hoznia kellett a Q1-ben második gyorskörét is, hogy biztosítsa a továbbjutást. A szakasz végén még szinte mindenki visszatért a pályára, sokan javítottak, így végül Lando Norris zárt a legjobb idővel az újonc Isack Hadjar előtt – a legtöbb fiatal pilótának azonban ezúttal is meggyűlt a baja a továbbjutással.
A 16. helyen Pierre Gasly esett ki, mögötte pedig Oliver Bearman, Jack Doohan, Gabriel Bortoleto és Liam Lawson végzett. A Red Bull új-zélandi pilótája tehát a sprint időmérője után ezúttal is utolsó lett. Lawson a pályán még morgott amiatt, hogy utolsó gyorskörének megkezdése előtt Gasly váratlanul megelőzte őt, megszegve ezzel a versenyzők közti gentlemen’s agreementet, de pár perccel később a Sky Sportsnak őszinte, önkritikus nyilatkozatban azt mondta: „Ez nem elég jó, időre van szükségem, de nincs időm.”
A Q2 legnagyobb meglepetése az eddig látottak fényében az volt, hogy kis híján Hamilton is bajba került, miután az utolsó szektorban négy tizedet veszítve sebezhető pozícióba került a tabellán a végjátékra. A brit végül egy tizedre volt a kieséstől, de a 8. helyen továbbjutott, miután többen sem tudtak eleget javulni mögötte.
A szezonnyitón látott „rendet” visszaállítva a sprinten szenvedő Norris behúzta ezt a szakaszt is Verstappen előtt: a Red Bull hollandja mellett a két McLaren, a két Ferrari, a két Mercedes, a két Racing Bulls, valamint Alexander Albon folytathatta az időmérőt. Ez azt jelentette, hogy Esteban Ocon, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Lance Stroll és Carlos Sainz búcsúzott a Q2-ben.
A Q3-as első körök során Piastri állt az élre, néhány századmásodpercnyi előnnyel Norrishoz képest, akit Verstappen és Hamilton követett, miközben Antonelli hibázott és mért idő nélkül zárta az első próbálkozást.
Érdekes módon a második kísérletek során kevesen tudtak javítani, Norris be sem fejezte a körét, hanem visszahajtott a bokszutcába. Piastri néhány századott még faragott az idején – ezzel megjavítva Hamilton pénteki körrekordját is – ám sem Verstappen, sem a ferraris brit nem tudott hozzá közelebb kerülni. A csattanót az utolsóként érkező Russell szállította, aki felugrott a második helyre, elválasztva egymástól a két McLarent. Verstappen tehát a negyedik, a hétvégén ezt megelőzően mindent megnyerő Hamilton pedig ötödik lett, akihez csapattársa, Leclerc csatlakozik a harmadik rajtsorban a vasárnapi futamra. Őket Hadjar, Antonelli, Tsunoda és Albon követi a legjobb tízben.
Piastrinak ugyan két rajtelsősége van már sprintversenyekről, „igazi” időmérőt azonban most először nyert.
A Kínai Nagydíj rajtsorrendje:
The starting grid for Sunday's Shanghai showdown 🤩#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/UGfZotzl7F
— Formula 1 (@F1) March 22, 2025