Akárcsak a pénteki második edzést, a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzését is Oscar Piastri zárta az élen, méghozzá hatalmas fölénnyel. Lando Norris hátránya csalóka lehet.
Az utolsó tréning a szokottnál is álmosabban indult Barcelonában: több mint negyed óra elteltével még csak hat versenyzőnek volt mért köre, a topcsapatok pilótái közül pedig egyedül Yuki Tsunoda irakozott fel a tabellára, mígnem érkezett Lando Norris és le nem taszította az élről a japát. Mintketten a közepes keveréket nyüstölték, Norris 1:14,540-es ideje ugyanakkor jócskán elmaradt a pénteki nap legjobbjától.
Az első 20 perc végéhez közeledve Sainz vette át a vezetést 1:14,124-gyel, de ő a két Haashoz hasonlóan lágy gumikon kezdett. Így tett Charles Leclerc is, aki első körével 1:13,941-et repesztett, amivel már ő állt a első helyen, míg Lewis Hamilton közepes gumin csak 0,121 másodperccel lemaradva a 2. helyre sorolt be. Oscar Piastri szintén a sárga Pirelliken volt, és néhány századdal megelőzte Norrist, az ugyancsak közepesen kezdő Max Verstappen pedig mindkét McLarennél gyorsabb volt, de Hamiltontól több mint másfél tizeddel elmaradt.
A Red Bull és Verstappen kezdte a legjobban az F1 új korszakát Barcelonában
Ekkor már csak a két Mercedes volt adós mért idővel: Russell a lágyakon 1:13,396-ra szorította le a lécet, amivel már nem Leclerc-t, hanem az időközben a vezetést átvevő Norrist taszította le az élről, 0,473 másodpercet adva a honfitársának. Russell ezután a boksz felé vette az irányt – miként Piastri is, aki ki is szállt, mert valami zavarta a pilótafülkében –, Leclerc viszont dupla hűtőkör után elment egy második körre, amivel 0,492 másodpercre csökkentette a hátrányát. Ugyanígy tett Verstappen is, ő bő egy tizedet gyorsult, majd utolsó fecskeként megjött Antonelli is, és a lágyakon besorolt Russell mögé a 2. helyre, 0,429 másodpercre a csapattársától.
Az utolsó 20 percbe lépve kezdtek szállingózni a csapatok az időmérő-szimulációs körökre új lágy gumikon. Elsőként Verstappen teljesített ilyet és 1:13,375-tel át is vette az első helyet, de csak 0,021 másodperccel előzte meg Russellt. Másodikként Norris érkezett, majd miután egy tizeddel volt gyorsabb a hollandnál az első szektorban, az ultargyos 9-es kanyarban elúszott a McLaren hátulja, Norris pedig kénytelen volt kivágtatni a bukótérbe. Szerencsére a régi vonalvezetés aszfaltján tudott maradni, amelyen kavicságylátogatás nélkül visszatérhetett a rendes pályára. Eközben a másik McLarennel Yuki Tsunoda több mint fél másodperccel maradt el új lágyakon Verstappen körétől, és csak a 7. helyet foglalta el.
Ahogy jöttek az újabb és újabb időmérős körök, úgy változott folyamatosan a sorrend – előbb Alonso közelítette meg 39 ezredre a hollandot, majd mögé Bortoleto és Hülkenberg ért oda már több mint 3 tizedes hátránnyal a 4. és 5. helyre. Aztán jött Piastri, aki Norrisszal ellentéten nem rontotta el a körét, aminek meg is lett az eredménye: hatalmas, 0,526 másodperces fölénnyel taszította le az élről a közben használt gumin magát oda katapultáló Norrist, és 1:12,387-tel átvette a veztést. Charles Leclerc hátránya a 3. helyen már több mint 7 tizedre, Verstappené a negyediken pedig közel 1 másodpercre rúgott.
Lawson kicsit meglátogatta a kavicságyat:
A snap of oversteer and a wheel in the gravel for Lawson! 😮💨#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/xOrqkNSYZ0
— Formula 1 (@F1) May 31, 2025
A másik Ferrariban Lewis Hamilton ennél is többet, 1,1 másodpercet kapott, amivel Isack Hadjart és Fernando Alonsót sem tudta elkapni. Ellenben az új lágy szetten javító Russell igen, de így is csak a 4. helyre jött be 0,752 másodpercre Piastritól, míg Antonelli csak a 7. helyre jött fel, Hadjar mögé.
Verstappen a végén még használt lágyakon megpróbált javítani, de nem tudott, a 12-es kanyar kijáratán pedig egy kicsit a kavicságyat is megcsípte.
Piastri így végül óriási előnnyel zárta az első helyen az utolsó szabadedzést, de ne feledjük, hogy Norris elrontotta az első körét, a másodikban pedig a gumijai már nem voltak a legjobb állapotban, így ő valószínűleg minimum közelebb zárt volna a csapattársához.
A sorrend a két McLaren mögött a következőképpen alakult: 3. Leclerc, 4. Russell, 5. Verstappen, 6. Hadjar, 7. Antonelli, 8. Alonso, 9. Hamilton, 10. Lawson, 11. Bortoleto, 12. Hülkenberg, 13. Sainz, 14. Tsunoda, 15. Stroll, 16. Gasly, 17. Colapinto, 18. Ocon, 19. Albon, 20. Bearman