back to top
2025. június 02. 09:23
Többi

    KezdőlapF1Piastri a hajrában fordított Norris ellen, a McLaren uralta a Spanyol Nagydíj...

    Piastri a hajrában fordított Norris ellen, a McLaren uralta a Spanyol Nagydíj időmérőjét

    -

    Oscar Piastri bár a szezon legnagyobb különbséggel megnyert pole-ját húzta be a Spanyol Nagydíjon, mégis rendkívül feszült harcban szerezte azt meg csapattársa, Lando Norris előtt. A második sorba kerülő Max Verstappen és George Russell ezredre azonos időt futottak. 

    A Q1 a valaha volt egyik legszorosabb eredménysorral zárult, hiszen az élen végző Piastrit és az utolsó helyezettet mindösszesen 834 ezredmásodperc választotta el. És ehhez még tegyük hozzá, hogy a McLaren ausztrálja 247 ezredet adott a második helyezett Verstappennek, így tehát a mögötte lévő 19 autó között kevesebb mint 6 tizedmásodperc volt a különbség. Ahhoz, hogy valaki sikerrel vegye az időmérő első szakaszát, csak 6 tizeddel lehetett lassabb a tempót diktáló McLarennél.

    Ez vezetett ahhoz, hogy Yuki Tsunoda egy más esetekben még tűrhető lemaradással is a legutolsó helyen esett ki: a japán a felvezető körében arra gyanakodott, hogy egy kerékvetőn való áthajtásakor megsérült a Red Bull padlólemeze, ami hozzájárulhatott gyenge eredményéhez.

    Franco Colapinto úgy lett 19., hogy nem is jutott el ép autóval a Q1 végéig: az utolsó gyorskörökre sorakoztak a versenyzők a bokszutca végén, amikor a sor elején álló argentin Alpine-ja gyanúsan mozdulatlan maradt, így hamarosan mindenki kikerülte őt, kiderült ugyanis, hogy műszaki hiba a tétlenség oka. Carlos Sainz szintén ráfázott a szoros eredményekre, a 18. helyen esett ki hazai nagydíjának időmérőjén, előtte pedig Esteban Ocon és Nico Hülkenberg nem folytathatták még.

    A Q2-ben kicsit nagyobbra nőtt a távolság a leggyorsabb és a leglassabb autók között, de ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a McLarenek szintet léptek, Piastri elsőként nézett be a hétvégén 1:12-es idő alá – de ezúttal is legfeljebb hat tizedes lemaradást szedhetett össze az a versenyző, aki a továbbjutásban gondolkodott.

    A nagycsapatok állva maradt hét versenyzőjének nem jelentett gondot a továbbjutás, csatlakozott hozzájuk a már szinte menetrendszerűen remeklő újonc, Isack Hadjar a Racing Bullsszal, valamint Fernando Alonso és Pierre Gasly.

    Kiesett Alexander Albon, Gabriel Bortoleto, Liam Lawson, Lance Stroll és Oliver Bearman. Idén először történt meg, hogy egy Williams sem jutott be az időmérő utolsó szakaszába, ugyanakkor Barcelonában Albon 11. rajthelye is rég látott jó eredmény a csapattól, hiszen 2017 óta nem volt ennél erősebb időmérőjük itt.

    Az eddig látottak alapján borítékolható volt a McLaren pole-ja, a két versenyző azonban ádáz csatát vívott érte, amit már az első Q3-as körök során láthattunk. Norris ekkor csupán 17 ezreddel Piastri előtt állt az élre, ez a csekély különbség pedig akár abból is fakadhatott, hogy a körét kezdő britnek rövid időre sikerült szélárnyékot fognia a körét éppen befejező ausztrál mögött, aki azonban a célvonalon áthaladva gyorsan félrehúzódott, nem akarva előnyt adni csapattársának.

    A második menetekre fordult a kocka: bár egy kicsit Norris is javított, ám Piastri volt az, aki három lila szektorral az élre ugrott, így végül az övé lett a pole a Spanyol Nagydíjra. A harmadik helyért is szoros volt a csata, olyannyira, hogy ezredre azonos időt jegyzett érte Verstappen és Russell, a pozíció pedig a körét néhány másodperccel korábban jegyző hollandé lett. Hamilton is erős kört futott, de ez is csak az ötödik helyre lett elég számára, legyőzte viszont a hetedik helyre kvalifikáló csapattársát, Leclerc ugyanis már nem is hajtott ki egy második gyorskörre. Antonelli a hatodik a két Ferrari között, Leclerc-t pedig Gasly, Hadjar és Alonso követi a legjobb tízben.

    A Spanyol Nagydíj rajtsorrendje:

    Friss