Max Verstappen versenye egy pillanat alatt fordult rémálommá Barcelonában, amiről részben a körülmények, részben a Red Bull, részben pedig a holland pilóta tehet. Verstappen forrófejűségével nehéz helyzetbe hozta magát a következő két nagydíjra, de egy világbajnok már a spanyol futamról is kizárta volna.
Noha egészen az utolsó 10 körig úgy tűnt, a Spanyol Nagydíj nagyobb drámák nélkül, sima McLaren kettős győzelemmel ér véget, az Andrea Kimi Antonelli elfüstölő Mercedese miatt beküldött safety car tett róla, hogy ez ne így legyen. A Red Bullnak addigra ugyanis elfogytak a lágy és közepes gumijai, így amikor úgy döntöttek, hogy a 3. helyen autózó Max Verstappent is kihívják kerékcserére, kénytelenek voltak kemény Pirelliket tenni az autójára.
Ez a 60. kör végén bekövetkezett újraindításnál kis híján a falba katapultálta a címvédőt, aki a bőven 200 km/óra felett teljesítendő utolsó kanyarból kifelé megcsúszott, és csak a csodával határos módon tudta megfogni az autót. A lendületvesztés miatt Charles Leclerc ezután rögtön megtámadta őt, majd a két autó összeért, a monacói pedig végül elment. Igen ám, de érkezett George Russell, és az egyes kanyarban ő is megpróbálta megelőzni Verstappent, de megcsúszott, nekikoccant a hollandnak, aki ennek követleztében kiment a menekülőútra, majd Russell elé jött vissza.
Az összeérés Leclerc-rel a célegyenesben, majd Russell-lel az első kanyarban:
A dramatic restart! 😱
This was a heart-in-mouth moment between Verstappen and Leclerc 👀#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/xO8Qz3USJa
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Noha Verstappen biztos volt benne, hogy semmi rosszat nem tett, hiszen Russell kilökte őt, versenymérnöke arra utasította, hogy engedje el a Mercedest. A holland közvetlenül ezt megelőzően a rádióban már dühöngött egy sort Leclerc szerinte szabálytalan megmozdulása miatt – ezért végül a felügyelők nem büntettek – , de az elengedés hallatára még inkább kikelt magából. A 4-es kanyar után azonban így is félreállt, hogy aztán az 5-ös kanyarban egyszer csak gondoljon egyet, és nekimenjen Russell Mercedesének.
A brit autója megúszta, és Russell bejött vele a 4. helyen, míg Verstappen 5. lett, csakhogy 10 másodperces időbüntetést és 3 büntetőpontot kapott, amivel nem elég, hogy csak a 10. helyen végzett, egyetlen pontra került az automatikus egyfutamos eltiltást jelentő 12 ponttól. Mivel június 30-ig nem évülnek el pontjai (akkor viszont kettő is), a Kanadai és az Osztrák Nagydíjat is úgy kell majd teljesítenie, hogy egyetlen büntetőpontot sem gyűjthet be.
Verstappen nekimegy Russellnek:
Drama in the closing stages of the race! 😱
Max Verstappen drops to P10 following a 10-second penalty for causing a collision with George Russell #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/anhkyJ92pk
— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
„A rádiókommunikációból világos volt, hogy az 1-es rajtszámú autó vezetőjét (Verstappen) csapata megkérte a pozíció visszaadására a 63-as autónak (Russell), mert azt gondolták, hogy az 1-es autó a pálya elhagyásával tartós előnybe került és szabályt szegett (később megállapítottuk, hogy ebben az esetben nem lett volna szükség büntetésre). Az 1-es autó vezetőjének egyértelműen nem tetszett, amit a csapata kért tőle. Az 5-ös kanyar felé az 1-es autó jelentősen csökkentette a sebességét, és látszólag elengedte a 63-as autót. Ugyanakkor miután a 63-as autó az 1-es elé került az 5-ös kanyar bejáratán, az 1-es autó hirtelen gyorsított és ütközött a 63-assal. Az ütközést kétségtelenül az 1-es autó okozta, ennélfogva 10 másodperces időbüntetéssel sújtottuk” – állt a felügyelők indoklásában.
Az indoklásban szereplő zárójeles részből ugyanakkor az is kiderült, hogy Gianpiero Lambiase, Verstappen versenymérnöke feleslegesen utasította Russell elengedésére a hollandot, mert a felügyelők ezt az esetet utólag megvizsgálva egy külön erről szóló indoklásban arra jutottak, hogy a Red Bull pilótáját kilökték, így nem tehetett mást, minthogy levágja a pályát.
„A 63-as autó (Russell) az egyes kanyar belső ívén kísérelte meg megelőzni az 1-es autót (Verstappen). Míg a kanyarcsúcsponton a 63-as autó első tengelye az 1-es autó tükrének vonala előtt volt, a 63-as autó vezetője egy pillanatra elveszítette az uralmat az autó fölött, és összeütközött az 1-es autóval, szélesre, majd a menekülőútra szoríva azt. Az 1-es autó a 63-as elé tért vissza a pályára a 3-as kanyarban. Tekintve, hogy az 1-es autó leszorításának oka az 1-es autó irányításvesztése és az abból eredő ütközés volt, az 1-es autó nem szándékosan hagyta el a pályát, ezért nincs szükség további vizsgálatra” – írták.
Ettől még nem lehet nekimenni a másiknak
Verstappen frusztrációja tehát tökéletesen érthető volt, mert az ő szemszögéből úgy nézett ki a Russell elleni eset, hogy a brit nekiment, kilökte a pályáról, majd még neki kellett visszaadnia a pozíciót. Ám mindez nem jogosította fel arra, hogy az ötös kanyarban szándékosan nekimenjen a riválisának, aki utólag nem is igazán értette, hogy mi volt a Red Bull ászának terve.
„Egyszerűen nekem jött. Nem igazán tudom, hogy miért, vagy mire gondolt. Örülök, hogy csak kicsit sérült az autóm, és végső soron ő sokkal jobban megbűnhődött, mint én – mondta Russell az F1 TV-nek, mire megkérdezték tőle, hogy tervez-e beszélni Verstappennel. – Nem igazán. Téged meglepett? Csak a nézőknek mondom, hogy tudják, ráztad a fejed. Nézd, Max így versenyez. Mint mondtam, ő negyedik volt, én ötödik, végül én lettem a negyedik, ő pedig tizedik. Ami engem illet, örülök, hogy be tudtam fejezni a versenyt. Nem igazán tudom, hogy mire gondolt, és rengeteg pontba került ez neki és a csapatának. Nem igazán van szükség párbeszédre.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke természetesen szintén nem kerülhette el, hogy véleményezze Verstappen tettét, ami annak tükrében érdekes, hogy köztudott, tavaly rendezték a 2021-es Brit Nagydíj óta viharos viszonyukat, Wolff pedig nem csinált titkot abból sem, hogy szeretné Mercedesben látni a hollandot. Így aztán óhatatlanul is az volt az ember érzése, hogy a csapatfőnök kicsit mellébeszélt.
„Nem tudom, hogy mi történt. Hogy dühös volt-e. Úgy tűnt, problémája van a négyes kanyarból kifelé, majd nyitva hagyta az ajtót, utána pedig nekiment George-nak, ami furcsának tűnt. Nem tudom, hogy mi volt az oka annak, hogy annyi tempót veszített a négyesből kifelé” – ecsetelte, mire az F1 TV riportere közölte vele, hogy Verstappennek szóltak, hogy engedje el Russellt, és ezért lassított le.
„Ezt nem tudtam, de komolyan. Akkor dühös volt, ami nem jó” – felelte mosolyogva Wolff.
Ezek után joggal reménykedhettünk benne, hogy majd Verstappen elárulja, hogy miért tette, amit tett, de csalódnunk kellett. „Mi történt az újraindításnál Charles, majd George ellen?” – tette fel neki a kérdést az F1 TV riportere, mire így felelt: „Volt egy meleg pillanatom az utolsó kanyarban. Sajnos a kemény gumiknak nagyon alacsony a tapadása, úgyhogy ez eléggé fájdalmas volt. Tulajdonképpen kifogytunk a gumikból. Visszatekintve talán jobb lett volna kint maradni, nem tudom. Utólag könnyű okosnak lenni. A kemény gumik miatt pedig az ember ilyen szituációkba kerül.”
„Mi a véleményed a Russell elleni esetről és a 10 másodperces büntetésről?” – jött a következő kérdés. „Nem kell semmit mondanom róla, mert amúgy sem számít. Semmivel kapcsolatban nem lehetünk kritikusak” – válaszolta a holland, akiből a Sky Sports riportere sem tudott kihúzni többet, és amikor az ütközés szándékosságáról érdeklődött, Verstappen azzal kérdezett vissza, hogy „Számít ez?”
A Sky riportere ezután tovább feszegette a kérdést, mire megkapta, hogy „Igen, oké. Ez nagyszerű. Inkább beszélnék a versenyről egyetlen pillanat helyett.”

Verstappent az írott sajtó előtt a RacingNews365 aztán megpróbálta reagáltatni Russell véleményére, mire ő így felelt: „Oké, nos, legközelebb hozok néhány zsepit. Neki megvan a saját véleménye, nekem meg az enyém, és őszintén mondom, jobb inkább a versenyre koncentrálni, ami a biztonsági autóig eléggé rendben volt.”
A címvédő ezután elmondta, hogy a balesetet „rossz helyzetfelismerés” szülte, és hogy „nem szükséges” beszélnie Russell-lel, mert „az életben nem szabad túl sok dolgot megbánnod, elvégre egyszer élsz.”
A holland tehát végső soron megpróbálta hibának beállítani a tettét, ám ezt aligha vette be bárki is. Nico Rosberg biztosan nem, ő ugyanis kizárta volna Verstappent.
„Nagyon is szándékos megtorlásnak tűnt. Megvárod az ellenfelet, majd nekimész, pontosan úgy, ahogyan érzésed szerint a másik neked ment az egyes kanyarban. Ez extrém elfogadhatatlan, és szerintem erre fekete zászlót kellene alkalmazni. Ha megvárod az ellenfeledet, hogy aztán nekimehess, az fekete zászló” – közölte a 2016-os világbajnok, aki szerint Verstappen „nagyon enyhe” büntetéssel megúszta.
A 9 évvel ezelőtt ugyanezen a pályán a rajt után Lewis Hamiltonnal ütköző német szerint tehát Verstappen dühében visszaadta a kölcsönt az őt az egyes kanyarban kipöckölő riválisának.
„Az első George hibája volt, mert túlvállalta magát [az egyes kanyarban], túlkormányzottá vált, és nekikoccant Maxnak, akinek ezután a menekülőutat kellett választania. Nem így előzöl. A Red Bull aztán elrontotta azzal, hogy azt mondta [Verstappennek], engedje el George-ot. Ez igazán feldühítette Maxot, mert tudta, hogy George kilökte őt.”
„Max szemszögéből 100%-ig neki van igaza. »Miért mondod, hogy csináljam ezt, nézd, megmutatom, mit tett.« Majd lelassított és nekiment, ami még rosszabb. Lelassítani és nekimenni egy másik versenyzőnek eléggé rossz.”
Természetesen nagy különbség a két eset között, hogy Russell megcsúszott, és azért ért hozzá a Red Bullhoz, míg Verstappen egyszerűen csak bosszút állt, amivel a korábbi F1-es pilótaként szintén a Sky Sports szakértői csapatát erősítő Anthony Davidson is egytértett. „Szerinem szándékos volt, és nem szeretem ezt látni. Ami azelőtt történt, azért viszont nem hibáztathatom Maxot.”
A McLaren főnökének nevetséges húzása majdnem elüldözte a csapat zsenijét