Fernando Alonso olyan sokszor feltűnt a Kanadai Nagydíj hétvégéjén az egyik csapat motorhome-jában, amelyik nem az Aston Martiné, hogy az menetrendszerűen sokakban gyanút ébresztett a paddockban.
Alonso persze az Aston Martin pilótája, és szerződése a 2026-os szezon végéig szól a csapattal, ennek fényében viszont felettébb furcsa, hogy a spanyol a Sky Sports tudomása szerint összesen négy alkalommal járt már az Alpine vendéglátó-egységében Montrealban – és ezt a mennyiséget már a versenyhétvége első felében, a szombati szabadedzés kezdete előttig felhalmozta. A Sky-nál az edzés közvetítésében is fejtegették Nico Rosberg részvételével, hogy mi állhat a feltűnően gyakori látogatások hátterében.
A kétszeres világbajnok köztudottan szoros viszonyt ápol a csapat vezetését a Miami Nagydíj után átvevő Flavio Briatoréval, aki bizonyos mértékben a spanyol menedzsereként is ténykedik, de a Sky szerint a montreali paddockban máris szárnyra kapott a híresztelés, hogy a gyakori látogatások mögött több van baráti beköszönésnél vagy annál, hogy az Alpine konyháján jobb lenne a kaja, mint az Aston Martinén.
Vajon Briatore visszatérése az enstone-i istálló élére, társítva azzal, hogy az Alpine jövőre az új hibridmotorok fejlesztésével az iparági hírek szerint legjobban álló Mercedes erőforrásait használja majd, arra sarkallhatja Alonsót, hogy még 44 évesen is csapatot váltson egy győztes autó megszerzése érdekében tett talán utolsó kísérletként?
Annyira rossz az Aston Martin, hogy Alonsónak szakítania kellett az alapvetésekkel a pontszerzéshez
Annak fényében mindenképpen furcsa lenne egy ilyen lépés, hogy Alonso az Aston Martinnál is éppen olyasvalamire vár, amitől csodás fordulatot vehet a karrierje: a silversone-i csapatnál a jövő évi autója lenne karrierjében az első, ami az elmúlt évtizedek legjobb F1-es tervezőmérnökének tartott Adrian Newey kezei alól kerül ki. Bár a csapat idén gyengélkedik, és a spanyolnak nincsenek nagy reményei egy 2025-ös fordulatra, de a tiszta lapot jelentő jövő évi szabályokhoz eddig nagy reményeket fűzött nyilatkozataiban.
Alonso jelenleg is Mercedes-motorokkal versenyez, jövőre azonban az Aston Martin Hondára vált egy gyári támogatásról szóló megállapodás keretein belül. Ami a Honda esélyei ellen szólhat, az az a tény, hogy a gyártó mindössze ennek az egy csapatnak fog motorokat szállítani, így csak két autóval tud adatokat gyűjteni abban a fontos időszakban, amelyben az új erőforrások fejlődése várhatóan gyorsan fog haladni, és könnyen az erőviszonyokat is hosszú időre bebetonozhatja, hogy a hat gyártó közül melyik kerül előnybe. A Hondával szemben a Mercedesnek négy csapata és nyolc autója lesz ehhez az adatgyűjtéshez, hiszen saját gyári alakulata mellett a McLarent, a Williamst, valamint a Renault-t elhagyó Alpine-t is ellátja majd, így vonzó opció lehet a mezőny tagjai számára ezen istállók valamelyikénél vezetni.
Talán az sem véletlen, hogy nemrég még az Alpine jelenlegi, de a jövő évre is szerződéssel rendelkező versenyzője, Pierre Gasly is arról beszélt, hogy a Mercedes-motor érkezése és a tiszta lapot jelentő szabályok eredményeként akár még ő is bajnoki esélyekkel várhatja a 2026-os szezonkezdetet.
Négyszer ugyanott?
Alonso három különböző ciklusban versenyzett már az enstone-i csapatban: 2003 és 2006 között két világbajnoki címet szerzett, majd a félresiklott mclarenes kaland után 2008-ra és 2009-re visszaszerződött a továbbra is Briatore által vezetett Renault-hoz. 2021-ben, az F1-be való visszatérését az időközben Alpine-ná átvedő istállónál ejtette meg, ahol ekkor két szezont töltött.
Arra, hogy egy versenyző négy különálló időszakot is eltöltsön ugyanannál a csapatnál vagy jogutódjainál, talán az olasz Piercarlo Ghinzani a legközelebbi példa az F1 történetében, aki az Osellánál debütált egy futam erejéig 1981-ben, majd velük versenyzett 1983-tól 1985 derekáig, utána 1986-ban és 1989-ben is – bár az első két időszaka között nem volt másik istálló tagja.