A McLaren kezdett a legjobban Belgiumban, noha a Red Bull és Max Verstappen komoly fejlesztésekkel érkezett meg Spába.
A Red Bull idei legnagyobb, egyben utolsó komoly fejlesztési csomagjával érkezett meg Spába, a Belga Nagydíj helyszínére. Az egyelőre csak Max Verstappen autóján felvonultatott újítások közé új első szárny, új oldalsó légbeömlő, új motorborítás, illetve az első és hátsó felfüggesztésen, valamint a a hátsó fékhűtőkön végrehajtott módosítások tartoznak, amelyek a korábban bevetett új padlólemezzel kiegészülve hivatottak legalább közelebb vinni a bikás istállót a McLarenhez.
Verstappen biztatóan is mozgott az edzés nagy részében, ám az első félidőben nagyrészt annak köszönhette a többiekhez viszonyított kiemelkedő tempóját, hogy a mezőny nagy részével ellentétben ő a közepes, és nem a kemény keverékű Pirelliket használta. Ennek ellenére féltávnál nem ő, hanem Charles Leclerc állt az élen 1:44,148-as idővel, míg a monacóit Oscar Piastri követte 0,005 másodperces lemaradással, Verstappen pedig a 3. helyet foglalta el 0,088 másodperces hátránnyal.
Sprinthétvégéről lévén szó az első és egyetlen 60 perces gyakorlás kiemelten fontos volt a csapatoknak, hiszen mindössze ennyi idejük volt felkészülni a délutáni sprintidőmérőre. Így aztán különösen nagy csapást jelentett Carlos Sainznak és a Williamsnek, hogy a spanyol pilóta autója már a kivezető körben megmakacsolta magát, így Sainznak csigatempóban kellett visszavánszorognia a garázsba, majd az első fél órában többet nem is láttuk. Rajta kívül még Lance Stroll szembesült porblémával – mint kiderült, az ülésével nem volt valami rendben, így ki kellett azt cserélni –, ami miatt a kanadai is időt veszített.
Sainz nem ilyen kezdésről álmodott:
Sainz has made it back to the pits and the inspection begins 🔍#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/506QBle9Xa
— Formula 1 (@F1) July 25, 2025
A versenyzők közül többen is elkövettek kisebb-nagyobb hibákat, Lewis Hamilton és Isack Hadjar pedig nem járt messze attól, hogy az Eau Rouge-ban dobja el az autót, de végül mindketten megfogták a megcsúszó kocsit.
Miután az első felvonásban csak a két Red Bull és a két Haas tette fel a közepes keveréket, a hajrára már mindenkinél megjelent vagy a sárga, vagy a piros oldalfalú Pirelli. Utóbbin a végül az 1:42,022-es kört repesztő Piastri bizonyult a leggyorsabbnak, noha úgy tűnt, a szintén lágyakon érkező Verstappen megdöntheti az idejét, de a holland lila első szektor után a középső szektorban rengeteget veszített és végül 0,404 másodpercet kapott a pontverseny éllovasától, de így is odaért a 2. helyre.
Hamilton meleg pillanata az Eau Rouge-ban:
Bumpy running for Lewis early in FP1 #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/ncf3hBtx05
— Formula 1 (@F1) July 25, 2025
A 3. pozíciót az első lágy gumis gyorskörén hibázó és a kavicságyat elcsípő Lando Norris bérelte ki, miután az utolsó körében ő is javított, de így is fél másodperccel elmaradt a csapattársától. A 4. helyre George Russell érkezett meg közepes keveréken 0,576 másodperces hátránnyal, majd őt Leclerc, a szintén közepesen köröző Antonelli, a már több mint 1 másodpercet kapó Hamilton, majd Stroll, Alonso és Hadjar követte az első tízben.
A Ferrarik tehát egyelőre új, az SF-25-ös problémáit megoldani hivatott hátsó felfüggesztés ide vagy oda, nem tűntek kimondottan gyorsnak, noha a sprintidőmérő előtt természetesen még mindenkinek lehetősége lesz finomítani a beállításokon.
A Belga Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:
FP1 CLASSIFICATION
Piastri off to a flyer! 👀#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/x8AMaZOmJj
— Formula 1 (@F1) July 25, 2025