A jubileumi 40. Magyar Nagydíj pénteki edzésnapján látottak alapján normál körülmények között a McLaren alighanem érinthetetlen lesz a vasárnapi versenyen, de nagy kérdés, hogy mögötte miként alakul majd a sorrend.
Lando Norris mindkét pénteki szabadedzést az első helyen zárta a Hungaroringen, Oscar Piastri pedig mindkétszer második lett mögötte. A McLaren tehát egy körön verhetetlen volt, de a második tréningen teljesített megtankolt autós etapok alapján a 40. Magyar Nagydíjon is az lesz.
Amit egyértelműen leszűrhettünk a pénteki napból, hogy a Hungaroringen már egyetlen körön is óvni kell a gumikat, ami nehezebbé teszi a kompromisszumkötést a beállításokkal, és a szokottnál nehezebb megtalálni azt az arany középutat, ami az időmérőre és a versenyre is megfelelő alapokat szolgáltat. A pálya állapota rohamosan javult, az aszfalt pedig jobban megdolgozta a közepes keveréket, mint a lágyat.
Ami a megtankolt autós etapokat illeti, azokon nem valamelyik McLaren-pilóta teljesítette a legjobb körátlagot, hganem Fernando Alonso, de mivel a spanyol lágy gumikat használt és csak 4 kört tett meg, az ő idejei nem mérvadók. Eközben Piastri és Norris eltérő módon közelítette meg ezt a szakaszt és utóbbi sokkal agresszívabban kezdett.
A második szabadedzés megtankolt autós etapjainak körátlagai:
1. | Alonso | 1:22,030 | 4 kör | lágy |
2. | Piastri | 1:22,130 | 9 kör | közepes |
3. | Norris | 1:22,132 | 7 kör | közepes |
4. | Leclerc | 1:22,214 | 7 kör | közepes |
5. | Antonelli | 1:22,359 | 10 kör | közepes |
6. | Hamilton | 1:22,407 | 8 kör | lágy |
7. | Albon | 1:22,427 | 9 kör | közepes |
8. | Russell | 1:22,450 | 6 kör | közepes |
9. | Verstappen | 1:22,476 | 9 kör | közepes |
10. | Sainz | 1:22,658 | 11 kör | közepes |
Az is látszott, hogy a különböző autók másként kezelték az abroncsokat egy körön: a Ferrari lassan melegítette fel azokat és a kör elején jelentős hátrányba került a McLarenhez és Mercedeshez képest. A Mercedes ellenben nem küzdött a felmelegítéssel, viszont a kör végére túlmelegítette a hátsó gumikat. Az egyenesben leggyorsabb Russell a 6-os/7-es kanyarból álló sikánig még hajszálnyival Norrisnál is gyorsabb volt, a kör hátralevő részében viszont 8 tizedet kapott honfitársától és 4 tizedet Leclerc-től.
A visszatérés a régi hátsó felfüggesztésre nagyobb stabilitást adott a Mercedesnek, a pilóták magabiztosabbak voltak, de a McLaren hátsó gumikezelését sem ők, sem más nem tudta reprodukálni. A jelenlegi erősorrend a McLaren, Ferrari, Mercedes és Red Bull sormintát rajzolja ki, de a bikásokról nem jelenthető ki egyértelműen, hogy ők a negyedik erő. Ahogy gumizódott a pálya, úgy romlott az RB21-es egyensúlya, semmi nem működött, de persze szombatra javíthatnak a beállításokon.
Ha nem sikerül nekik, akkor a Williams és a Racing Bulls ott lehet a Red Bull sarkában – előbbi egy körön erősebb, utóbbi a megtankolt autós etapokon villogott. Az Aston Martin valószínűleg kevesebb üzemanyaggal futotta az időmérős köreit, mert a hosszú etapra Stroll nagyon visszaesett, Alonso eredményét pedig a lágy gumi és csupán 4 megtett kör miatt nehéz belőni, így velük egyelőre nem kell számolni a legjobbak között.