back to top
2025. szeptember 05. 20:35
Többi

    KezdőlapF1Norris az élre állította a McLarent Monzában, de nagyon szoros az eleje

    Norris az élre állította a McLarent Monzában, de nagyon szoros az eleje

    -

    Lando Norris váltotta Lewis Hamiltont az élen az Olasz Nagydíj második szabadedzésén, amelyen az első 6. helyezett két tizedmásodpercen belül végzett.

    Az Olasz Nagydíj második szabadedzésére Alex Dunne és Paul Aron is visszaadta tulajdonosának az autót, így Oscar Piastri és Franco Colapinto is csatlakozhatott a vasárnapi versenyre készülő társasághoz. Előbbinek ugyanakkor nem indult simán a monzai hétvégéje, az egyik tükre ugyanis már a tréning elején betört, de így sem járt olyan rosszul, mint Lando Norris, aki a jobb oldali tükröt el is hagyta.

    Akárcsak az első edzésen, ezúttal is számos pályaelhagyást láthattunk: a sort az Ascari kavicságyán átvágó Gasly kezdte, majd Andrea Kimi Antonelli folytatta. A Mercedes utóbbi időszakban hibát hibára halmozó újonca szemre is messze túl nagy tempóval próbált átmenni kemény gumikkal a második Lesmo kanyaron, aminek az lett a vége, hogy egyenesen kiszaladt a kavicságyba, majd megpördült és elásta magát. Alighanem deja vu-ja lehetett, hiszen tavaly ugyanezt játszotta el F1-es bemutatkozásán az első szabadedzésen, csak akkor a Parabolicában.

    Antonelli kicsúszása:

    Antonelli autójának mentése után bő 5 perccel folytatódott a körözés, az első tízben ekkor Norris, Piastri, Alonso, Russell, Verstappen, Leclerc, Antonelli, Albon, Bortoleto és Ocon volt a sorrend. A folytatásban Alex Albonnak is volt egy meleg pillanata, és nem sokon múlt, hogy a Williams versenyzője az első Lesmo kijáratán a belső falnak csapja az autót.

    Miután mindenki letudta az első etapját, a továbbra is remeklő Williamsszel Sainz állt az élen (1:20,583 – közepes gumi), őt Verstappen, Albon, Leclerc, Norris, Hadjar, Piastri, Hamilton, Russell és Alonso követte az első tízben. Közülük Leclerc, Hamilton és Russell kemény gumin érte el a legjobbját, a többiek pedig közepes keveréket használtak.

    Az időmérő-szimulációkat a két Alpine kezdte, de a legjobb tízbe sem tudtak előreugrani (Colapinto egyenesen csak két autót előzött meg), majd jöttek a többiek.

    Lando Norris pedig rögtön az első mért körében nagyot mentett a Roggia-sikán kijáratán, és akárcsak Albon, az ő hibájában is bőven benne volt egy autótörés. A Holland Nagydíjon nagy csapást elszenvedő brit az első szabadedzésen rendre belesodródott valamelyik Lesmo-kanyar kavicságyába, és a második tréningen is volt már egy ilyen pillanata az imént taglalt hiba előtt. Második lágy gumis próbálkozásával azonban rendesen odapörkölt és elsőként ment be a hétvége során 1:20 alá.

    Norris majdnem eldobta a McLarent:

    Egy ideig úgy tűnt, az 1:19,878-as körét megközelíteni is nehéz lesz: Sainz 4 tizedes hátránnyal sorolt be mögé, majd Leclerc csak az 5. helyre ugrott fel, miközben a második Lesmóban megcsípte a kavicságyat, a rádióban pedig a tapadás hiányára panaszkodott.

    Hamilton azonban egy 2. idővel már közelebb tornázta magát, hogy aztán a második próbálkozásával Sainz már 96 ezredre közelítse meg Norrist. Végül azonban nem ő, hanem a 10. helyig hátracsúszó Leclerc lett a második, amikor Norrisénál mindössze 83 ezreddel ért körbe lassabban az 5793 méter hosszú körön.

    Ami Piastrit illeti, az első lágy gumis köre neki nem sikerült jól (7. hely), de aztán javított és végül 4.-ként zárt Hamilton előtt, aki Leclerc-hez hasonlóan szintén próbált javítani, de elfékezte a Roggia-sikánt. A két Ferrari egyébkétn az edzés utolsó harmadát szokás szerint uraló megtankolt autós etapok során is meglátogatta a kavicságyat: Leclerc az Ascari bukóterén rongyolt át kétszer is, Hamilton pedig a második Lesmo kavicságyát szántotta fel egy kicsit.

    Leclerc első kicsúszása az Ascariban:

    Noha csak 6.-ként végzett, még Max Verstappen hátránya is csak 0,199 másodperc volt Norrishoz képest, míg a 7. helyezett Albon már 3 tizedet kapott. A legjobb tízbe Hülkenberg, Tsunoda és Russell fért még be.

    Friss