A második után az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzésén is Lando Norris volt a leggyorsabb, de egyáltalán nem dőlhet hátra az időmérő előtt.
Miként az általában a harmadik szabadedzéseken lenni szokott (kivéve, ha eső veszélye fenyeget), most sem kapkodtak a csapatok – 10 perc után csak Yuki Tsunodának és a két Alpine-nak volt gyorsköre. A második 10 percben aztán megélénkült a forgalom a pályán, miközben az enyhe hátszél miatt többen is elfékezték az első sikánt. Elsőként Hamilton tette ezt meg, de aztán jött Piastri is, noha ő a fehér vonalak között maradt, majd Sainz, Bearman, Bortoleto és Norris is rövidített.
Többen átvágták az első sikánt:
The first chicane is proving a handful at the moment! 😮 #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/nNQjgMEadh
— Formula 1 (@F1) September 6, 2025
Kevesebb, mint 38 perc volt már csak hátra, mire az összes pilóta megtett legalább egy mért kört (George Russell volt az utolsó). Az első tízben ekkor Verstappen (1:20,040), Leclerc, Hamilton, Tsunoda, Hadjar, Antonelli, Piastri, Bortoleto, Sainz, Russell volt a sorrend. Verstappen, Hadjar, Antonelli és Russell lágy; a két Ferrari, Sainz, Bortoleto közepes, Piastri és Tsunoda pedig kemény keveréken körözött, elég nagy volt tehát a szórás.
Az első gumiszettek nyüstölése azonban ezzel nem fejeződött be, úgyhogy bőven láttunk még javításokat, többek között Verstappen is gyorsult az élen 1:19,688-ra, míg Leclerc-nek volt egy megingása a Parabolicában.
Amikor úgy tűnt, hogy 20 perccel a vége előtt Alex Albon használt lágy gumis körével véget ért az edzés időmérő-szimulációs körök előtti szakasza, a két Ferrari még visszatért a bokszból a használt közepes keverékén és megpróbált javítani, de nem tudott, így az első tíz Verstappen, Hamilton, Albon, Leclerc, Russell, Hülkenberg, Tsunoda, Hadjar, Piastri, Bearman sorrendben várhatta a hajrát, míg Lando Norris csupán a két Aston Martint és két Williams-t megelőzve a 16. helyen szerénykedett.
Leclerc megingása a Parabolicában:
Charles' fans will remember he had a big crash at the Parabolica back in 2020 💥
Today, he saves it 👍#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/CCHzlPICsq
— Formula 1 (@F1) September 6, 2025
Ám amikor a két McLaren is megkapta a lágy Pirelliket, rögtön odapörköltek és Norris (1:19,331), Piastri (1:19,578) sorrendben az élre álltak. Az utánuk egyaránt lágyon érkező Hülkenberg, Bortoleto, Hadjar, Russell négyes csak a 3. és 7. helyek közé iratkozott fel, míg Max Verstappen és a két Ferrari-pilóta az utolsó 10 percre hagyta a maga körét.
A holland jött elsőnek és 0,182 másodperces hátránnyal felugrott a 2. helyre, miközben Norris megpróbált javítani, de ez nem jött össze neki. Összejött viszont Bortoletónak, aki remek körrel bejött a 3. helyre Piastri elé, de csak addíg, míg az ausztrál le nem faragta hátrányát 0,165 másodpercre a csapattársához képest, amivel visszavette a 2. helyet Verstappentől.
Az utolsó 6 percbe lépve végül a Ferrari is megjöttek lágyakon, Leclerc pedig a második Lesmóban ismét hatalmasat mentett, miután megcsípte a kavicságyat, ami meg is látszott az idején, hisze közel fél másodperces hátrányban csak a 9. helyre jött fel. Hamilton ezzel szemben nem rontott és a 6. helyre iratkozott fel 0,267 másodpercre Norristól, de csak Bortoleto mögé.
Leclerc mentése a második Lesmóban:
Another Leclerc save – this time at Lesmo 2 😵#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/Ep17G6Oxdl
— Formula 1 (@F1) September 6, 2025
A hajrában Liam Lawsont kivéve mindenki a pályán volt még és Verstappennek, valamint Leclerc-nek is sikerült javítania, de míg a holland nem lépett előre pozíciót, addig a monacói mindössze 21 ezredes hátránnyal felugrott a 2. helyre.
A vége tehát Norris, Leclerc, Piastri lett az első három helyen, őket pedig Verstappen, Russell, Bortoleto, Hamilton, Hadjar, Antonelli és Albon követte az első tízben. A másik Red Bull-lal Tsunoda csak a 15. helyen zárt.
Miutá az első 10 helyezett 4 tizeden, az első 5 pedig 0,184 másodpercen belül zárt, rendkívül szoros és izgalmas időmérőre van kilátás délután 16 órától, amelyen nüanszok dönthetik el az első hely sorsát.