back to top
2025. szeptember 06. 22:21
Többi

    KezdőlapF1Verstappen a valaha volt leggyorsabb F1-es körrel nyerte meg az Olasz Nagydíj...

    Verstappen a valaha volt leggyorsabb F1-es körrel nyerte meg az Olasz Nagydíj időmérőjét

    -

    Bár az edzéseken a McLaren és a Ferrari tűnt a leggyorsabbnak, a Olasz Nagydíj időmérőjén némi meglepetésre Max Verstappen Red Bullja szerezte meg a rajtelsőséget.

    Már a szabadedzések is arról árulkodtak, hogy rendkívül közel van egymáshoz a mezőny tíz csapata Monzában – a szombati gyakorláson egy másodpercen belül végzett mind a húsz autó, a trend pedig a hétvége első tétre menő eseményén, az időmérőn is folytatódott.

    Már a Q1 is annyira szoros volt, hogy szinte mindenki szükségét érezte visszatérni a pályára az utolsó percekben – az egyetlen kivétel a pillanatnyilag a tabella élén álló George Russell volt, aki ráadásul a többiekkel ellentétben a közepes keverékeken futotta meg a köridejét – ezzel a Mercedes britje a megspórolt friss keverékek tekintetében máris némi előnybe került a hétvége további részére.

    Az első szakasz végjátékában viszont már nem történtek nagy változások, Russell ideje továbbra is a legjobb maradt, de csapattársának, Andrea Kimi Antonellinek sikerült kimásznia a kiesőzónából. Végül csupán 865 ezredmásodperc választotta el a 20 autót, és csak 689 az első 19-et, de meglepetést mégsem találunk a két Alpine, a két Racing Bulls és Lance Stroll Aston Martinja alkotta leglassabb öt autó között – hacsak nem mondható annak az újonc Isack Hadjar persze, aki egy hete Zandvoortban még dobogós volt, és ezt megelőzően még sohasem búcsúzott a Q1-ben.

    A pályára felhordott kavicsok takarítása miatt csúszott pár perccel a Q2 kezdése, amelyben aztán már a kezdettől a leintésig Max Verstappen neve mellett állt az etalonnak számító 1:19,140-es kör. Az élmezőnyből a legnagyobb veszélyben Lando Norris került, aki az első körét a célegyenes végi sikán átvágásával eldobta, majd kisvártatva 7. hellyel korrigált. Ez persze még nem volt elég, hiszen a végén a 11. pozícióig csúszott vissza, de két felvezető kör után, Oscar Piastritól is szélárnyékos segítséget kapva, utolsóként befutva biztosította a továbbjutását az 5. helyen.

    Verstappent a legjobban megközelíteni Antonelli tudta, miközben a Mercedes, a McLaren, a Ferrari és a Red Bull is mindkét autójával bejutott a Q3-ba, Fernando Alonso Aston Martinja és Gabriel Bortoleto Sauberje társaságában. Kiesett Oliver Bearman, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Alexander Albon és Esteban Ocon.

    Az első Q3-as körök máris nagy tűzijátékot hoztak, többen váltották egymást az élen, mire Verstappen, Leclerc, Piastri, Hamilton sorrend alakult ki, az elsőként, szélárnyék nélkül haladó Norris pedig csak a 7. legjobb idővel kezdett.

    Nem jelentett meglepő látványt, hogy az utolsó időmérős körére mindenki lágy gumikon érkezett, ám Russell számonkérte emiatt csapatát, ő ugyanis ezúttal is közepes keveréket szeretett volna – a brit végül csak 6. leggyorsabb lett, egy hellyel csapattársa előtt.

    Az élen viszont tovább éleződött a feszültség. Az elsőként érkező Ferrarik nem tudtak Verstappen elé kerülni, Norrisnak azonban egyedüliként sikerült! Ám a holland még érkezett mögötte, és 77 ezredes előnnyel visszavette az első helyet, ezzel megszerezve a rajtelsőséget önmaga és a Red Bull számára az Olasz Nagydíjra. Norris és Piastri végeztek mögötte, Leclerc negyedik lett, az ötödikként végző Hamilton pedig a Zandvoortból áthozott büntetésével a 10. pozícióba kerül majd a rajtrácson.

    Verstappen 1:18,792-es ideje pedig új pályacsúcsot is jelent Monzában, és mivel az F1 leggyorsabb pályáján járunk, 264,682 km/órás átlagsebességével ez a valaha volt leggyorsabb kör is a sportág történetében.

    Friss