back to top
2025. október 22. 20:02
Többi

    KezdőlapF1Lépéshátrányból kezdheti Piastri az idei vb-finálét, ha az utolsó futamra marad a...

    Lépéshátrányból kezdheti Piastri az idei vb-finálét, ha az utolsó futamra marad a döntés

    -

    Amennyiben úgy érkezik meg a mezőny – és erre azért jó esély van – az idei utolsó F1-es versenyhétvégére, hogy még nem dőlt el az egyéni világbajnoki cím sorsa, Oscar Piastri rögtön a hétvége kezdetén lépéshátrányba kerülhet.

    Miután a McLaren közölte, hogy a Mexikói Nagydíjon az egyik IndyCar-pilótája, Pato O’Ward ül Lando Norris autójába az első szabadedzésen, a Red Bullnál pedig Ayumi Iwasa lesz bevetésen Max Verstappen helyett, már csak az a kérdés, hogy a három vb-aspiráns közül Oscar Piastrinak mikor kell még egyszer átadnia az autóját az idei szezonban. O’Ward és Iwasa szerepeltetésével ugyanis Norris és Verstappen esetében is meglesz az a két alkalom, amely során egy csapatnak F1-es tapasztalattal legfeljebb korlátozottan rendelkező versenyzőt kell autóba ültetnie, de Piastrinál kell még egy.

    Azt már tudjuk, hogy ez nem Mexikóban fog bekövetkezni, így marad Brazília, Las Vegas, Katar és Abu-Dzabi, de Brazíliát és Katart eleve kihúzhatjuk, hiszen ezek sprinthétvégék, az egyetlen szabadedzést pedig biztosan nem fogják elvenni az ausztráltól. Így marad Las Vegas és Abu-Dzabi, amelyek közül normál esetben egyértelműen utóbbi a jobb választás, hiszen itt jóval kevésbé releváns az első edzés, azt ugyanis még nappal rendezik, ellenben a második gyakorlás, majd az időmérő és a futam már villanyfényben zajlik.

    Az egy hétvége alatt 23 ponttal közelítő Verstappen sem rengette meg a McLaren saját magába vetett hitét

    Ám az idén könnyen lehet, hogy Piastri úgy fog megérkezni a szezonzáróra, hogy ott dől majd el a világbajnoki cím közte, illetve Lando Norris és/vagy Max Verstappen között, és majd úgy kell lemondania egy órányi autóban töltött időről, hogy az év végi elsőségre pályázó ellenfelének vagy ellenfeleinek ez az egy óra is rendelkezésére áll majd. Mivel ettől még kevésbé lesz releváns a nappali fényben tartott edzés, ez aligha jelentene behozhatatlan hátrányt az ausztrálnak, de már csak mentális szempontból sem mindegy, hogy ilyen helyzetbe kerül-e vagy sem.

    Ezt a McLaren úgy tudná megelőzni, hogy Las Vegasban ülteti kispadra Piastrit, ott viszont fennáll a veszélye annak, hogy egy tapasztalatlanabb versenyző összetöri az autót az ultragyors utcai aszfaltcsíkon, illetve ezen a helyszínen minden pályatevékenységet villanyfényben rendeznek, így mindenki többet tanulhat az első gyakorláson, mint Abu-Dzabiban.

    Az biztos, hogy amennyiben a szezonzárón dől el a világbajnokság és Piastri kiüli az első szabadedzést, úgy ez lesz az első olyan utolsó futamos vb-döntő, amelyen valamelyik esélyes nem vesz részt a hétvége összes edzésén.

    Friss