back to top
2025. november 07. 18:38
Többi

    KezdőlapF1Norris kezdett az élen, de Piastri is nagyon meggyőző eddig Brazíliában

    Norris kezdett az élen, de Piastri is nagyon meggyőző eddig Brazíliában

    -

    Interlagosban lezajlott a Brazil Nagydíj egyetlen szabadedzése, amelyet Lando Norris zárt az élen, ám ennek ellenére kijelenthető, hogy Oscar Piastri mexikói szenvedése a jelek szerint a múlté.

    Az edzés első szűk 40 percében kizárólag a kemény gumik kerültek fel az autókra, a csapatok többsége pedig a sprinthétvégéken szokásos programot futotta: beállításokon való munka, majd néhány megtankolt autós kör.

    Ezen körök során George Russell érte el a legjobb időt 1:11,188-cal, míg mögé Max Verstappen iratkozott fel 0,180 másodperces hátrányban, a 3. helyet pedig Oscar Piastri kaparintotta meg 0,213 másodperces lemaradássa. Az első tízbe még Sainz, Leclerc, Hamilton, Gasly, Lawson, Antonelli és Norris fért be ebben a sorrendben.

    Ahogy a versenyzők igyekeztek minél gyorsabban feltérképezni a határokat, több elfékezést is láthattunk, Yuki Tsunoda pedig a négyes kanyarban kicsit meg is törte a Red Bullt, amikor a bukótérbe csúszva eltalálta az autó bal elejével, majd egy kicsit a hátuljával is a falat. Az RB21-es komolyan nem sérült, így a japán néhány javítás és szárnycsere után folytathatta a körözést.

    Tsunoda kicsúszása:

    Hogy a Red Bull különösen idegesen viselkedett a pálya ezen részén, azt mutatta, hogy kis híján Max Verstappen is eldobta a vasat ugyanott, ahol a csapattársa, majd valamivel később ő is meglátogatta a 4-es kanyar bukóterét.

    Nemcsak a holland élt át meleg helyzeteket, hanem Oscar Piastri is, aki 6-os kanyar előtt nem vette észre a gyorskörön levő Isack Hadjart és kis híján nekiment a franciának, az utolsó 20 percbe lépve pedig az ausztrál a 3-as kanyarban csúszott meg nagy tempónál, de szépen megfogta a McLarent.

    Az első lágy gumis kört Tsunoda teljesítette, de csak a 10. helyre ugrott előre vele, közel 6 tizedre Russelltől.

    Mivel a magyar idő szerint pénteken 19:30-kor kezdődő sprintidőmérő első két szakaszában a közepes keverék lesz a kötelezően használandó gumi, nem mindenki lágyakon szimulált időmérőt, sőt! Előbb Stroll ugrott fel a sárga Pirelliken a 2. helyre, majd Albon 1:11,004-gyel átvette a vezetést, de aztán jött Russell és már ő állt az élen, hogy Sainz szinte azonnal le is taszítsa onnan.

    A spanyol pilóta 1:10,820-as idejét Piastri csapta agyon több mint 6 tizeddel, amire a közvetlenül mögötte érkező, a pontversenyben előtte egy ponttal vezető Norrisnak nem volt válasza, és 0,278 másodperccel elmaradva a 2. helyre ugrott fel.

    Antonellit csúnyán feltartották:

    A papajaszínű autók azonban nem álltak meg itt és még egyszer próbálkoztak ugyanazon a szetten. Végül mindketten javítottak, de Piastri előnye szinte ugyanakkora (0,261) maradt. Ez pedig végül első helyet ért, még úgy is, hogy Max Verstappen a hajrában a lágy gumikon jelent meg, de miután a második szektor végén már több mint 5 tized volt a hátránya, elvette a gázt és a bokszba hajtott.

    Piastri a végén még megpróbált javítani, de lila első szektor után a kör végén 6 századdal elmaradt a legjobbjától, a mögötte érkező Norris viszont gyorsult, és végül 0,023 ezreddel lenyomta a csapattársát. A két McLaren mögött Hülkenberg lett a 3., Fernando Alonso a 4., Bortoleto pedig az 5.

    Russell csak a 6., Antonelli pedig csak a 10. helyen végzett, míg a közepes gumin nem javító Ferrarik a 18. és 19. helyet szerezték meg a 17. helyen végző, legjobb idejét ugyancsak a kemény keveréken futó Verstappen mögött. Lewis Hamilton zárszóként ráadásul a 11-es kanyarban bemutatott egy nagysebességű megpördülést, miután elmondása szerint leért az autójának az alja.

    Mivel nagyon vegyes volt a pilóták által futott program és nem mindenki ugyanolyan keveréken futott, messzemenő következtetéseket nehéz levonni a látottakból, de az mindenképpen kijelenthető, hogy a McLaren gyors, Oscar Piastri mexikói szenvedése pedig a jelek szerint a múlté.

    A szabadedzés végeredménye:

    Friss