Lando Norris szerezte meg a pole pozíciót a Brazil Nagydíj sprintfutamára. Bajnoki riválisai közül csapattársa, Oscar Piastri tudott hozzá a legközelebb kerülni, míg Max Verstappen csak a 6. helyen végzett.
SQ1
Az első szakaszban 12 perc állt a pilóták rendelkezésére, hogy a közepes gumikon körözve (az SQ1-ben és SQ2-ben ezek használata kötelező) eldöntsék a 15 továbbjutó sorsát. A McLarenek hozták a szabadedzésen látott formájukat, noha az első mért körök után nem valamelyik papajaszínű autó, hanem George Russell állt az élen Verstappen előtt, és csak utánuk jött Piastri és Norris.
A második mért körével (1:09,702) azonban Norris átvette a vezetést, miközben Piastri is javított, de nem annyit, mint a csapattársa, így több mint 3 tizedre került a brittől. A hajrában Verstappen és Norris tudott már csak gyorsulni a vb-aspiránsok közül, így utóbbi zárt az élen 1:09,627-tel, míg a négyszeres világbajnok második lett 1:09,975-tel.
A 3. helyre Fernando Alonso ért oda, majd őt követte Piastri és Russell. A két Ferrari csak a 10. (Hamilton) és 12. helyet (Leclerc kaparintotta meg, miközben a végén is igyekezniük kellett, hogy ne legyenek veszélyben. Hiába igyekezett viszont a szabadedzésen az autóját megrongáló Yuki Tsunoda, aki a 18. helyen kiesett, miközben csak Ocont és Sainzot előzte meg.
A spanyol pilóta kiesése meglepő, különösen úgy, hogy Albon a 11. helyen ment tovább, de nem véletlen, ugyanis csúnyán elfékezte az első kanyart, miután a kivezető körében hatalmas forgalomba engedte ki a Williams, így végül rengeteg autót kellett elengednie maga mellett, ezalatt pedig lehűltek a gumijai és fékjei.
Az említett hármason kívül Colapinto és Lawson esett még ki – mindketten jelentősen elmaradtak csapattársuktól, a 8. helyen továbbjutó Gaslytól, illetve a 7. helyen záró Hadjartól.
Az SQ1 végeredménye:
SQ1 CLASSIFICATION
Norris quickest 💪
Alonso P3 👏
Bortoleto safely through to SQ2 🙌#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/Zg9trVj4HX— Formula 1 (@F1) November 7, 2025
SQ2
A második szakasz első rohama után újabb meglepetést láthattunk: Fernando Alonso a nap addigi legjobb idejével (1:09,330) az élre állt, míg mögé Norris és Piastri sorolt be fél, illetve egy tizeden belül. Őket a két Mercedes követte, míg Verstappen már közel 4 tizedet kapott a spanyoltól és csak. 8. helyet foglalta el. Leclerc eközben csak a 9., Hamilton pedig a 11. helyen állt.
Az Aston Martin veteránja a mezőnyből egyedüliként a bokszban maradt a hajrára, és végül ennek ellenére megnyerte a második szakaszt, a legtöbben ugyanis nem tudtak javítani az idejükön. Russell azon kevesek közé tartozott, akik igen, amivel átugrotta Piastrit és végül 3. lett, míg Leclerc megpördült a 10-es kanyarban, aminek Hamilton itta meg a levét, a sárga zászló miatt ugyanis nem javíthatott. Persze kérdés, hogy enélkül továbbjutott volna-e, de ezt már soha nem tudjuk meg.
Leclerc megpördülése:
Rewind to Leclerc’s spin in the final moments of SQ2 🎥#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/8rlP9gn2zR
— Formula 1 (@F1) November 7, 2025
SQ3
Az SQ3-ra kötelező jelleggel felkerültek a lágy gumik az állva maradt autókra, de csak öten jöttek ki rögtön a pályára – a két McLaren, a két Mercedes, valamint Leclerc –, míg a többiek kivártak és egyetlen mért körre tettek fel mindent.
Elsőként Russell ért körbe és 1:09,556-nál állította meg a stoppert, de Antonelli rögtön hátrébb lökte. Ezután az első kanyart elrontó Piastri egyiküket sem tudta megelőzni és a 3. helyre sorolt be, amiből 4. lett, miután Norris 1:09,271-gyel átvette a vezetést. Leclerc az 5., azaz az első rohamban résztvevők közül az utolsó helyre iratkozott fel.
A bokszban maradó ötösből természetesen Max Verstappen szólhatott bele legnagyobb eséllyel a sprintpole sorsába, de az SQ2-es produkciója után Alonsót sem lehetett figyelmen kívül hagyni, míg a McLarenek, Mercedesek és Leclrerc is jött újra, immár használt gumin.
Piastri a második körében nem rontotta el az első kanyart, ami meg is látszott az idején, de az újra próbálkozó Norrisnál így is lassabb volt, és végül csapattársa első idejét sem tudta megverni. Norris viszont 1:09,243-ra javított, amire végül nem is lett volna szüksége, mert az első idejével is megszerezte volna az első helyet.
A második helyen a javítani nem tudó Antonelli zárt, a harmadik Piastri lett, az egyetlen mért körében lila első szektorral kezdő Max Verstappen pedig Russellt és Alonsót sem tudta megverni, így csak a 6. pozícióban zárt. Őt Stroll, Leclerc, Hadjar és Hülkenberg követte.
