back to top
2025. április 10. 09:28
Többi

    KezdőlapHírekElkészült a Rally 3-as Clio - megkapta a homologizációt

    Elkészült a Rally 3-as Clio – megkapta a homologizációt

    -

    A Renault Clio Rally3 megkapta a homologizációját a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. Ez az utolsó mérföldkő a Viry-Châtillon műszaki csapatai, a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé és a BWT Alpine F1 Team enstone-i gyára által közösen tervezett első négykerék-meghajtású Renault Clio éles versenyen történő debütálása előtt.

    A januárban bemutatott Clio Rally3 egy 5000 kilométeres intenzív fejlesztési program után, a francia murvabajnokság nyitó fordulóján mutatkozott be először előfutóként.

    Az új modell nagy érdeklődést váltott ki a rallyversenyzők, a megfigyelők és a rajongók körében. Három héttel a bemutató után az ötödik generációs Renault Clio legújabb sportváltozata befejezte a homologizációs eljárásokat a nemzetközi motorsport-irányító szerveinél. A Clio Rally3-mal mától indulhatnak a versenyzők a helyi versenyektől a világbajnokságig minden futamon, így a kategóriában már nem a Ford Fiesta Rally3 az egyetlen opció.

    Clio Rally3
    foto: Renault Customer Racing

    A Clio Rally3 fejlesztésében a Castrol is fontos szerepet játszott. A motor és a sebességváltó kenésének optimalizálásában működtek közre, és ez a terület különösen fontos egy négykerék-meghajtású autó esetében. A Clio Rally3-at a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé szereli össze.

    A négyhengeres 1,3 literes TCe 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses turbómotorral hajtott Clio Rally3 260 lóerős teljesítményt és 415 Nm nyomatékot ad le, ötfokozatú sebességváltót és részlegesen önzáró differenciálművet kapott. Kívülről az aerodinamika számos szinergiából profitált a Renault csoporton belül, mivel a Clio Rally3 hátsó szárnyának megtervezéséhez igénybe vehették az enstone-i BWT Alpine F1 csapat szakértelmét és számítástechnikai erőforrásait.

    Clio Rally3
    foto: Renault Customer Racing

    A homologizáció egyúttal lehetővé teszi, hogy a már több mint negyven vásárló számra elinduljon az autók kiszállítása.

    Rögtön a jövő héttől öt Clio Rally3 indul három versenyen: a Rallye Terre de Castine-on Quentin Ribaud (Fun Meca Sport), Manu Gascou (CHL Sport Auto) és Bastien Bergounhe (PH Sport); a Rallye Dieppe Normandie-n a Clio Trophy France Asphalte címvédője, Thomas Chauffray-vel (GMC Compétition); és a Targa Florio-n az olasz junior rallybajnok Alessandro Casella (Motorsport Italia) áll rajthoz az új autóval.. A francia rallybajnokság hivatalos Clio Rally4-es pilótája, Tom Pieri (3P Racing by BHR) szintén egy Clio Rally3-mal indul a Rallye Antibes Côte d’Azur-on (május 18-20-án).

    A Clio Rally3 privát csapatok és versenyzők számára készült, és már megrendelhető a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé-tól. Az autó aszfaltos és murvás változata egyaránt 122 000 euróba kerül (áfa nélkül), francia regisztrációval.

    Renault Clio Rally 3 – MŰSZAKI ADATOK

    Karosszéria
    Karosszéria/Típus – ívhegesztett acél monocoque
    Biztonság – Többpontos bukókeret
    Aerodinamika – Hátsó szárny

    Motor
    Típus – Renault HR13 4 hengeres, 16 szelepes motor
    Lökettérfogat – 1330 cm3
    Maximális teljesítmény – 260 LE
    Nyomaték – 415 Nm
    Maximális fordulatszám – 7 400
    Turbófeltöltő – 31 mm-es szűkítő
    Üzemanyagellátás – Közvetlen befecskendezés
    Hűtés – Széria
    Elektronikus vezérlés – Life Racing
    Üzemanyag – SP98 szabvány
    Kenőanyagok – Castrol

    Hajtáslánc
    négykerék-meghajtás
    Sebességváltó – Sadev ST4-82, 5 fokozatú szekvenciális + hátramenet
    Differenciálmű elöl/hátul – ZF részlegesen önzáró
    Kuplung – Sachs kéttárcsás

    Futómű és felfüggesztés
    Felfüggesztés elöl/hátul – Pseudo McPherson
    Lengéscsillapítók – Bos háromirányú beállítással és hidraulikus stopperrel
    Fékek Elöl Aszfalt – Ø 330 x 28 mm, 4 dugattyús féknyergek, PFC Brakes
    Fékek Elöl Murva – Ø 294 x 28 mm, 4 dugattyús féknyergek, PFC Brakes
    Fékek Hátul aszfalt/murva – Ø 294 x 28 mm, 4 dugattyús féknyergek, PFC Brakes
    Kézifék – hidraulikus
    Kormányzás – Elektromos rásegítésű

    Kerekek
    Kerekek – 6×15” (murva) és 7×17” (aszfalt)
    Gumiabroncsok – Michelin

    Méretek
    Hosszúság/szélesség/magasság – 4050 / 1988 / 1400 mm
    tengelytáv – 2585 mm
    Tengelytáv elöl/hátul – 1520 / 1520 mm
    Üzemanyagtank – 62 literes, FIA FT3 homologizált
    Száraz tömeg – 1210 kg (minimum FIA)

    Clio Rally3
    foto: Renault Customer Racing

    Friss