Nagy örömmel fogadta a rally közössége az Ouninpohja gyorsasági visszatérését a Finn Rallyn, a legendás szakasz azonban a modern technikának köszönhetően kerülhetett hét év után ismét az idei verseny programjába.
2016 után ismét teljes egészében kerül megrendezésre a Finn Rally legendás gyorsaságija az Ouninpohja szakasz.
A pálya egyes részeit azóta is használták a WRC-futamon, azonban a teljes 33 km-es hosszában nem, ennek pedig a túl nagy tempó volt az oka.
“Az autók alapvetően túl gyorsak voltak ezen a gyorsaságin – mondta Kai Tarkiainen, a Finn Rally szakaszaiért felelős igazgató a Dirtfishnek. – Az FIA emiatt inkább azt javasolta, hogy csak alternatív szakaszokat használjunk a pályából. Azt hiszen 136 km/h volt az átlagsebesség, amikor utoljára teljes egészében használva volt a pálya.”
Az eWRC-results adatbázisa szerint Kris Meeke a 2016-os Finn Rallyn a gyorsasági második teljesítésénél 14:56.5 perc alatt ért célba, ami 132.5 km/h-s átlagsebességet jelent.
A modern technikának köszönhetően azonban már lehetséges virtuális lassító kialakítása, ami a tavalyi Róma Rallyn mutatkozott be az ERC-ben, míg a WRC-ben az Ouninpohján fog.
“Azt hiszem, három helyen fogunk lassítót használni a pályán, és bemutatkozik a WRC-ben is a virtuális lassító, ahol mi állíthatjuk be, hogy az autók milyen sebességre lassítsanak. Azt hiszem, 60 km/h vagy 70 km/h lesz ez a szint és amint az autók elérik a 200 méteres rész végét máris gyorsíthatnak. Ennek köszönhetően könnyebb megoldani az autók lassítását és nem kell szénabálákat használni.”
Tarkiainen elárulta, hogy az Ouninpohja gyorsaságin 700-800 fő fog dolgozni, ideértve a jegyértékesítőket, a büféseket, a sportbírói és a biztonsági személyzetet is.
“Az Ouninpohja szakasz működtetéséhez sok emberre van szükség. Vannak olyan területek, ahol túl sok ember foglal helyet, ezért ezeken a helyeken a szokásosnál is több biztonsági emberre van szükség. Beszéltünk azzal a csapattal, akik korábban a Rapsula gyorsaságit működtették, és ők vállalták a legendás szakasz felügyeletét. Remélem, hogy jól fog minden sikerülni, mert ez a szakasz nagy élményt jelent mindenkinek.”
Tarkiainen elárulta azt is, hogy már a középkorban nagy kihívást jelentő útvonalként írták le a mai Ouninpohja útját.
“Egy barátom szólt, hogy van egy 1751-es térképe, ahol szerepel egy régi útvonal Turkuból kiindulva Laukán keresztül, ami nagyjából azt az útvonalat fedte le, mint ma az Ouninpohja szakasz. A térképen van egy megjegyzés az útvonalhoz: rendellenesen dombos. Nem tudom, hogy a lovakkal mennyi időbe telt akkoriban ott közlekedni, de úgy tűnik, már akkor is egy kiváló gyorsasági lett volna.”