Könnyen tragédia történhetett volna a hétvégén Goodwoodban, az úgynevezett Members’ Meeting éves, 82. alkalommal megrendezett eseményén, amikor a történelmi autóversenyek egyik ásza, Mark Walker kirepült az autójából.
Walker az 1918 előtt gyártott autók számára rendezett S.F. Edge Trophy mezőnyében állt rajthoz egy 1905-os Darracq-al. A 200 lóerős autóvel meg is nyerte az első futamot szombaton, majd a második versenyen ismét jó esélye volt a győzelemre, és már Julian Majzub Sunbeam Indianapolisát üldözte, amikor kissé túl nagy tempóval ment bele az utolsó sikánba az utolsó körben, és a kijáraton elveszítette az uralmat az autója fölött.
A Darracq kicsúszott a pályáról majd a védőfalnak csapódott, Walker pedig kirepült a vezetőülésből, de nagy szerencséjére sértetlenül megúszta az esetet.
Lentebb látható Walker becsapódásának pillanata:
A truly iconic motorsport photo👌!
Watching Goodwood MM over weekend, seeing & Mark Walker get ejected from his Darracq. Completely understand why back in the day, drivers prefered the no seat belt option!🫣 pic.twitter.com/PsJUNqF5RA— Steve😎💙 🤝🏻🥂🍹🇺🇦 (@Stephencalver7) April 14, 2025
Az eredmény szempontjából viszont különösen bosszús lehetett, hiszen a második futamot megnyerő Majzub az első futamon műszaki hiba miatt kiesett, az összetett elsőség így a második hellyel is Walkeré lett volna. A balesete miatt azonban egy 1907-es Mercedest vezető Ben Collings örülhetett, aki mindkét versenyt a második helyen befejezve kaparintotta meg a trófeát.
Az Autosport beszámolója szerint a 27 fős mezőny az első világháború óta a legnagyobb, Edvárd kori mezőny volt, amely együtt versenyzett.
A baleset felvétele IDE KATTINTVA nézhető meg.