Szeptember 19-én ért véget az 1997-es magyar bajnokság a Mecsek Rallyval, ahol Ferjáncz Attila és Ranga László is befejezte hazai karrierjét.
A magyar bajnokság történetének egyik legfontosabb versenyére, a Mecsek Rallyra 1997-ben szeptember 17-19. között került sor.
A bajnokság nyolcadik, utolsó fordulójaként megtartott verseny előtt az abszolút bajnoki címet már megnyerte ifj. Tóth János és Gergely Ferenc, akik már a Budapest Rallyn bebiztosították elsőségüket.
A mecseki futam pedig a bajnoki helyezések szempontja mellett azért is vált igen fontossá a magyar rallysportban, mert Ferjáncz Attila, valamint Ranga László is ekkor állt utoljára rajthoz ORB-futamon.

A szezon és mint később kiderült, karrierzáró versenyt Ranga László Büki Ernő navigálásával a harmadik, míg Ferjáncz Attila Tóth Csabával az oldalán a negyedik helyen fejezte be Subaru Impreza 555-tel, valamint Renault Megane Maxival.
Ferjáncz Attila a magyar rallysport legeredményesebb versenyzője 9 alkalommal tudott magyar bajnoki címet szerezni, míg nemzetközi szinten két Eb-bronzérmet, 23 Eb futamgyőzelmet szerzett. 1972-ben, 1974 és 1982, valamint 1986-ban és 1987-ben az év magyar autóversenyzője címet is kiérdemelte. 1981-ben a Sportérdemérem arany fokozatának kitüntetettje lett. 2000-ben kimagasló pályafutása elismeréseként a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje kitüntetésben részesült. Versenyzői karrierje után 1999 és 2007, valamint 2008 és 2011 között az MNASZ elnökeként dolgozott. Hosszú betegség után, 2016. április 23-án 69 éves korában hunyt el.
Ranga László karrierje során hatszor szerzett magyar bajnoki címet, az Eb-n 3 versenyt tudott nyerni. 1997-ben az osztrák Semperit Rallyn indult utoljára versenyzőként, majd korábban diagnosztizált súlyos betegsége miatt be kellett fejeznie karrierjét. 43 évesen, 2001. június 16-án hunyt el.
Ferjáncz Attila és Ranga László is a magyar rallysport örökös bajnoka címét is megkapta.