A bajnokság második versenyén kapcsolódott be a rallycross STC-2000 kategóriájába ifj. Ficza Ferenc, aki első versenyén rögtön győzelemmel mutatkozott be.
„Várakozáson felül sikerült a hétvége. Nem gondoltam volna, hogy azonnal fel tudom venni a versenyt az élmezőnnyel. Ez a szezonra nézve is nagyon pozitív, de persze még meglepődhetünk. Az első lépés az volt a hétvégi sikerhez, hogy egy nagyon jól felkészített autóval érkeztünk a versenyre. Ehhez kellett az EAK M-Sport áldozatos munkája és sok-sok ember kitartása, nagyon köszönöm nekik ezt a munkát” – kezdte az értékelést ifj. Ficza Ferenc.
Az első szabadedzésen már látszott, hogy ezen a hétvégén Ferivel is számolni kell majd az STC-2000-ben. Rögtön a legjobb idővel nyitott, de a második szabadedzésen már romlottak az idők, ám ennek magyarázata elég egyszerű.
„Csak joker köröket mentem, így az leggyorsabb köröket nem én futottam. Viszont ha a jokereket hasonlítjuk össze, ott is sikerült a legjobbnak lennem. Persze ehhez kellett az is, hogy az autó tökéletesen működjön. A pluszt pedig az adta, hogy az első pillanattól kezdve jól éreztem magam a Peugeotban. Kezes, jól mozog, élmény vele menni. Persze a beállításokban és bennem is sok van még, ezen dolgozni fogunk a következő versenyek előtt” – magyarázta Fecó.
Az első kvalifikáción aztán már összecsapott Fecó és Castoral, egy kisebb ütközés is volt közöttük, így Körmöczi Gergő nyert Castoral és Ficza előtt. Mint később kiderült, Fecó számára ez volt a mélypont a versenyen.
„Kicsit elütöttem a futóművemet, aztán szétestem fejben is. Szerencsére tovább léptem, így már csak egy probléma maradt, hogy a rajtjaim nem voltak jók. Mindenki jobban rajtolt mint én, de szerencsére az autóm az első métereken jobb volt, mint Janzer Gyuri és Borka Petié, így az indulásnál összeszedett hátrányomat a kocsi ledolgozta az első kanyarig”- mondja nevetve Feri, aki a második kavlifikációtól már minden futamot megnyert. Aztán azt is hozzáteszi sportszerűen, hogy ha nincs Körmöczi és Castoral motorproblémája, akkor minden másképp alakult volna. Ennek ellenére a szabadedzéseken futott legjobb idők, és a győzelem magáért beszél, és a pontok is jól jönnek majd a végelszámolásnál.
„Nyilván sokat segített a hétvégi teljesítményben az is, hogy nem volt murva a pályán. Nagyon szeretem a murvát, az MX-5-tel is, és a tanulóim autóival is mindig évezem, ha laza talajon megyek, de a pályaautós rutinom itt közrejátszott az eredményben. Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, hiszen a hétvége előtt örültem volna, ha Gergő és Castoral mögött ott tudok lenni a dobogón. Hiányérzet épp emiatt van csak bennem, mert valóban szomorú vagyok, hogy nem tudtunk megmérkőzni a döntőben. Tudom, versenyzői közhely, őszintén mondom, vártam a csatát, még úgy is, hogy ha nem nyerek, hanem csak mögöttük végzek. De hát ilyen az autósport, remélem Máriapócson már senkinek sem lesz technikai gondja. Az előtt a hétvége előtt még tervezünk egy tesztet, és úgy folytatjuk a küzdelmet a bajnoki címért.”
„Nagyon örülök Borka Peti harmadik helyének is, hiszen ő a tanítványom. Most az a helyzet, hogy a pályán ellenfelek vagyunk, de ez nem okoz gondot. Sőt, azt érzem, hogy a kategóriában a többiekkel is csak a pályán vagyunk ellenfelek, amint vége a versenynek nagyon jó a viszony mindenkivel. remek csapat jött össze az STC-2000-ben, örülök, hogy itt versenyezhetek” – fejezte be Ficza Feri.
Folytatás a hazai bajnokságban június első hétvégéjén a Rabócsiringen.