Március 22-én a bugaci Desert Express 300 nyitja meg a 2024-es M1 Flotta Magyar Tereprallye Bajnokságot. A versenyre 42 nevezés érkezett, 11 motor, 6 quad és 25 autó vág neki a távnak.
A hazai szezonnyitón az idei Dakaron részt vevő versenyzők is rajthoz állnak.A Qualisport hármasa – Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László -, mellett Tomas Ourednicek és Lónyai Pál is nevezett a Desert Express 300-ra. A cseh pilóta már sokadik alkalommal tér vissza a magyar terepre, Hungarian Baja és magyar bajnoki győzelemmel is rendelkezik. Idén először indul ezen a területen T1+-os Toyota Hilux-szal, és 2 év kihagyás után pedig már tűkön ül, hogy ismét találkozhasson magyar versenytársaival is.
„Ez a verseny számunkra a Dakar Rally 2024 utolsó, mindössze 170 km-es szakaszának folytatása lesz. Mintha január 19. óta egy hosszú neutralizálásban lettünk volna, mivel az autónkhoz egy mosáson kívül egyáltalán nem nyúltunk hozzá. Számunkra ez egy fontos teszt is lesz, mert különböző beállításokat kell kipróbálnunk. Számunkra a Desert Express 300 nevű verseny elég találó név, egyenesen az arab sivatagból a Desert Expressre!” – mondta Tomas Ourednicek.
Lónyai Pál a Dakar óta már két alkalommal is visszatért Szaúd-Arábiába, a Saudi Bajan elért kategória 4. helyezése és az Abu Dhabi Desert Challenge után érkezik a bugaci „sivatagba”. A hazai versenyen azonban nem az X-Raid Yamahájával, hanem a Porsche Macannal áll rajthoz.
„Bugac egy jó hangulatú verseny, van egy versenyautóm, így egyértelműen megyek, ha lehet. SzuperGyurival a teljes magyar bajnoki szezon teljesítését tervezzük, olasz és spanyol versenyekkel kiegészítve. Természetesen nem lehet összehasonlítani egy kis nemzeti futamot egy vb sivatagi versennyel, de attól még kihívást jelent, mert a magyarok gyorsak, jó lesz kicsit megmozgatni magunkat itthon” – nyilatkozta Lónyai Pál.
A Desert Express 300 nevéből is adódóan 70%-ban homokos tereppel várja az indulókat, csak az erdős részeken a fák között bukkannak fel elszórtan földesebb részek, emiatt egy nagyobb esőzés sem jelenthet akadályt a rallye megtartásában.
„A pálya változott az előző évekhez képest, nagyon jó, sokoldalú, izgalmas, homokos, buckás terepen zajlik majd a Desert Express 300. A nagysebességű részek mellett, a technikásabb szakaszok lesznek többségben.” – mondta a szervezőbizottság tagja, Polgár László.
Az év első tereprally futama a megszokott pénteki kezdés helyett, szombaton rajtol, az autósoknak pedig egy prológ nyitja a hétvégét. Ez meghatározza az aznapi két szelektív szakasz rajtsorrendjét, tehát a versenyzők nem a tavaly év végi eredmények alapján vágnak neki az első szakaszoknak. Vasárnap a mezőny három speciált teljesít, ami az első két szakasz megfordított útvonalán zajlik majd. 400 kilométer az össztáv, ebből 325 kilométer a szelektív szakasz. Az első napon (március 23., szombat) 70 kilométert, míg vasárnap 255 kilométert tesznek meg a versenyzők.
A rendezvény központja a Bugacon található Táltos Panzió lesz, ahol a versenyiroda, az adminisztratív átvétel és a sajtóiroda is elhelyezkedik, a mögötte elterülő területen pedig a szervizpark és a gyűjtő kap helyet.