Az FIA Motorsport Világtanács a legutóbbi ülésén többek között a prológot is eltörölte a januárban kezdődő tereprali-világbajnokságban.
Az FIA Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén a tereprali-világbajnokságot érintő döntéseket is hozott, ezek pedig egyszerűsítik az egyhetes W2TC-futamokat. Eltörölték a prológot és a Power Selective Sectiont, amely a WRC-ből jól ismert Power Stage mintájára működött.
Az új formátum szerint a versenyek első napját privát tesztelésre használhatják a regisztrált versenyzők, miközben a nem regisztrált versenyzők autóit ellenőrzik. A W2RC-csapatok autói a második napon esnek át az ellenőrzésen, majd a shakedown következik mindenkinek.
A bajnoki éllovas továbbra is elsőként rajtol az első szakaszon, azonban az őt ért hátrány hatását kezeli, hogy az első szakasz nem lehet hosszabb, mint a verseny össztávjának 15 százaléka. Az ötödik, vagyis utolsó szakasz továbbra is a teljes versenytáv 10 százaléka alatt marad, hogy a dobogósok ne rohanjanak a repülőre rögtön a célceremónia után.
Korlátozzák továbbá a pótalkatrészek számát az új gyári jűrművek esetében, erről később külön melléklet rendelkezik majd. Ha a versenyzők túllépik a korlátokat, időbüntetést kapnak. Az intézkedés célja, hogy alacsonyabban tartsa a költségeket – az már másik kérdés, hogy mennyire lehet majd betartani a szabályt, itt azért a józan észnek remélhetőleg szerepe lesz a pontos számok megállapításakor. Sok idő nincs gondolkodni, mert január 3-án már kezdődik a Dakar Rally.
