A hivatalos bemutatón és a Monte-Carlo Rallyn még fekvő visszapillantókkal szerepelt a Ford Puma Rally1, de a Svéd Rallyra készülve már 90 fokot fordítottak a tükrökön az M-Sportnál.
A tesztvideókon jól látszott, hogy az M-Sport lemásolta a japánok megoldását, így a jövő heti Svéd Rallyn várhatóan már az új elrendezésű visszapillantókkal mennek.
„Ez gyors volt! Már a bemutatón láttuk, hogy a riválisok sok fotót készítenek az autónkról. Az aerodinamikánkat már 2017-ben is elég rendesen lemásolták, de nem számítottunk arra, hogy ilyen gyorsan újra megteszik” – mondta a Dirtfishnek Tom Fowler a Toyota technikai igazgatója.
A visszapillantók módosítását engedélyezik a szabályok (APPENDIX J – ARTICLE 262 – 2022 ), csak a tartókar hossza kötött, valamint a tartó végének a tükör középpontjába kell esnie. Ennek megfelelőelen a csapatok bármikor módosíthatnak ezen az elemen.
„Egy ideje már kísérletezünk ezzel, nem most jutott eszünkbe, amikor megláttuk az övéket” – mondta Richard Millener. „A tükrök körüli részek homologizációja ingyenes. Lehet, hogy függőlegesen helyezzük el őket, de lehet, hogy nem. És ha Svédországban megtesszük, Horvátországban talán megint nem. Különféle lehetőségeink vannak, és továbbra is folytatjuk a kutatást a Forddal. Még ha másoltunk volna is – amit nem tettünk meg -, az nem lenne újdonság, a másolás már egy ideje létezik. Csak azt kell megnézni, hogy 2017 végére mennyire hasonlítottak egyes autók a mi Fiestánkhoz”
De miért ez a nagy felhajtás a tükrök körül? Elég ránézni a Toyota állított tükreire, hogy megértsük. A lapos széles tartó és a vékony függőleges tükör egy elég méretes szárnyat formáz az autó egy-egy oldalán, aminek együtt egészen komoly aerodinamikai hatása van. Már a korábbi WRC-ken is láthattuk, hogy az egészen pici toldatok mennyire fontosak, így nem csoda, hogy a Rally1-es autókon is minden lehetőséget megragadnak a mérnökök némi plusz leszorítóerőért.
Kérdés, hogy a Hyundai meddig ül tétlenül, és marad az „oldaschool” fektetett megoldásnál…