Dani Sordo a Portugál Rallyval kezdte idei WRC szezonját, és a versenyen egy óriási csatát követően tudta megszerezni a dobogó legalsó fokát Takamoto Katsutát az utolsó szakaszon előzve.
Miután a Rally Világbajnoki szezon első három versenyén Oliver Solberg vezethette a Hyundai Motorsport harmadik számú Rally1-es autóját, a Portugál Rallyn bemutatkozhatott a hibrid i20-szal Dani Sordo is.
A spanyol versenyző óriási csatát vívott a karrierje egyik legjobb formáját nyújtó Takamoto Katsutával, akit végül a Power Stage-en megelőzve zárt a harmadik helyen.
“Nagyon nehéz hétvége volt – mondta Dani Sordo a versenyt követő sajtótájékoztatón. – Az előttünk végző Kalle Rovanpera és Elfyn Evans teljesen más szintet képviselve vezetett. Nagyon csúszkált a autónk és nagyon keményen kellett küzdeni ez ellen. Takamoto Katsuta az utolsó szakasz előtt 2 másodperccel volt előttünk, és pedig igyekeztem mindent megtenni a Power Stage-en, hogy megelőzzem. Végül sikerült, de nagyon kemény csata volt.”
Dani Sordo kiemelte, hogy az új autóhoz való hozzászokás terén fontos lesz a vezetési stílus megváltoztatása is.
“Nagyon jó érzés az autóban ülni, azonban a hibrid autót másképp kell vezetni, mint a korábbi WRC-ket, ezért hozzá kell szokni még. Furcsa, mert az autó ereje nem állandó, és a fékezési pontok is nagyon szokatlanok.”
Szardínián is a spanyol versenyző indulhat a Rally1-es autóval, majd még két versenyen szeretne rajthoz állni.
“Szardínián is én indulhatok, később pedig a görög Akropolisz Rallyn, valamint a hazai Spanyol Rallyn szeretnék még indulni.”
Dani Sordo mostani harmadik helyével a bajnokság 10. helyét foglalja el, azonban, mivel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier nem indul Szardínián, így ott a nyolcadik helyről indulhat az első napon.