A Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala szeretné megtartani az idei versenyzői felállást a 2023-as rally-világbajnokságon is.
Kalle Rovanpera, Elfyn Evans és Takamoto Katsuta 2022-ben teljes szezont versenyez a Toyotánál, a japán pilóta a junior csapat neve alatt indul. A negyedik autón Esapekka Lappi és Sebastien Ogier osztozik.
2023-ban nem valószínű, hogy Rovanpera vagy Evans helye veszélyben lenne, Katsuta pedig a Toyota elnökének támogatását élvezi, mert a gyár raliprogramjának egyik kiemelt célja, hogy az élvonalban japán versenyzői is legyen. Katsuta 2022-ben nem akart a nagycsapatban versenyezni, kérdés, hogy jövőre mik a szándékai.
„Ha összességében nézzük, nagyon szépek az eredményei, mostanában végig következetes volt, így természetesen jó lenne látni egy napon a fő csapatban is” – mondta Latvala. „De jelenleg úgy gondolom, hogy jövőre még mindig az lenne a legjobb, ha négy autónk lenne.”
A negyedik ülés sorsa lehet kérdéses. Ogier Kenyában indult utoljára, a novemberi Japán futamon várható, hogy újra autóba ül. Lappi viszont lendületben van, három egymást követő rallyn is jól szerepelt. Az észtországi hatodik hely után WRC-pályafutása során először állhatott kétszer egymás után a dobogóra, a Finn Rallyn és az Ypres Rallyn egyaránt harmadik helyen végzett. Igaz, Finnországban kicsit átszabta a Yarist… Év elején Svédországban is hozott egy harmadik helyet, megérdemelné a bizalmat jövőre is. Ezt a csaptfőnök Latvala is így gondolja.
„Igen, én is így látom. Én személy szerint nagyon szeretném őt a csapatban tartani, de meg kell vizsgálnunk a helyzetet, meg kell beszélnünk vele. Ott van Sébastien Ogier is, aki azt mondta, hogy szeretne Monte Carlóban versenyezni, de ha többet is akar vezetni, akkor ezt meg kell beszélnünk mindenkivel. Ogier nyolcszoros világbajnok, és még mindig nagyon-nagyon gyors pilóta” – mondta Latvala a Dirtfish kérdésére Belgiumban.
„Vannak olyan események, ahol Ogier nagyon-nagyon erős, és úgy gondolom, hogy vannak olyan versenyek, ahol Esapekka teljesít jól. Ahogy Finnországban, Észtországban láttuk, nagyon jól vezetett, Szardínián ugyanígy alakult. Szerintem ez egy jó kombináció lehet jövőre is, ha a két pilóta mellett egy harmadik autó lesz, és Taka a negyedikben.
Szóval számomra az lenne az ideális helyzet, ha jövőre ugyanazzal a csomaggal folytatnám.”