Boldogan maradna az ideihez hasonló felállásban Esapekka Lappi a Toyotánál. A finn jövőre is szívesen megosztaná a harmadik gyári Yarist Sebastien Ogier-vel.
Ahogy írtuk tegnap, Jari-Matti Latvala 2023-ban is szívesen megtartaná az idei felállást a Toyotánál. Ez azt jelentené, hogy Esapekka Lappinak újra meg kellene osztania az autót Sebastien Ogier-vel, és ezt a finn nem is bánná, sőt örülne a lehetőségnek.
„Tudomásul veszem, hogy jelenleg nincs esélyem legyőzni Kallét.”
Ezt mondta Lappi arra kérdésre, hogy milyen lehetőségei vannak a csapatnál és hogyan képzeli a folytatást.
„Az biztos, hogy pilótaként szeretnél lehetőséget kapni, hogy megküzdja legnagyobb címért. Másrészt az életed legfontosabb része a családod, így egy nem teljes szezon jó kompromisszum a profi rallyversenyzői élet és a családi élet között” – magyarázta a finn.
Lappival ellentétben a legtöbb versenyző inkább a teljes szezont részesíti előnyben, de az elmúlt években többen is voltak, amelyek részszezonokkal remekeltek. Jó példa erre Sébastien Loeb, aki megnyerte az idei Monte Carlo Rallyt az M-Sporttal tervezett négy futamának egyikén, csakúgy, mint a Hyundainál Dani Sordo, aki kétszer nyerte meg a Rally Italyt, mióta befejezte a WRC pályafutását.
Esapekka Lappi 2017-ben WRC2 bajnokként érkezett a Toyotához. Negyedik versenyén Finnországban győzni tudott, de a sikert nem tudta megismételni. Jöttek ugyan a dobogós helyek 2018-ban is, ám az áttörés elmaradt. 2019-ben a Citroenhez igazolt, de itt is csak a dobogóig jutott, majd egy évvel később a Fordnál talált helyet. Három kiesés, két negyedik hely, de év végén nem maradt neki ülés. Egy évvel később két versenyen indult a WRC2-ben, ezeket megnyerte, majd a Finn Rallyn egy privát Yaris WRC-vel villantott egy negyedik helyet, ami meggyőzte a Toyotát, hogy Ogier mellé ő lesz a jó választás a hibrid korszakba lépéshez. Idén eddig háromszor állt dobogón, jó formában van, Rovanpera és Evans mellett teljes jogú tagja a csapatnak még akkor is, ha csak hat versenyen indult eddig.