Az idén bevezetett hibrid technológia 2024 végéig tart csak, az FIA rally igazgatója, azonban elárulta, milyen jövőkép lehet a rallysportban az ezt követő időszakban.
A WRC-ket megszüntetve az idei szezonra már hibrid Rally1-es autókat kellett fejleszteniük a WRC gyártóinak. A jelenleg érvényben szabályrendszert annak érdekében vezették be, hogy a Hyundai, a Toyota és a fordos M-Sport mellé még további gyártók lépjenek a sorozatba, ez azonban egyelőre elmaradt.
Mivel a hibrid technológia 2024 végéig lesz használva, 2025 után új technológia léphet a sportba.
Andrew Wheatley, az FIA rally igazgatója elárulta, milyen megbeszélések folytak az autógyártókkal az elmúlt időszakban.
“Jelenleg 70%-ban látjuk már, hogy 2025 után milyen szabályrendszer lesz érvényben a rallysportban – mondta Wheatley a Motorsport.com oldalnak. – Sokat tárgyaltunk a WRC jelenlegi gyártóival, azokkal a gyártókkal, akik autót adnak a sorozatba, és azokkal is, akik jelenleg még nincsenek jelen a sportban, hogy megpróbáljuk megtudni milyen irányba halad az autóipar. Rengeteg visszajelzést kaptunk, sok ötlettel, de kijelenthető, hogy a gyártók sem tudják pontosan, hogy mi lehet a jövő. Jelenleg a visszajelzések és ötletek alapján kell egy javaslatot kidolgoznunk, amit a Motorsport Világtanács elé terjesztünk. Akikkel beszéltünk, mindenki lelkes a jövőt illetően.”
Idén tanúi lehettünk a jövőben használható lehetséges rally autóknak, hiszen Belgiumban hidrogén hajtású Toyotát mutattak be Juha Kankkunennel, míg Új-Zélandon a csapata által épített elektromos Hyundai Konát prezentálta.
“Amit jelenleg ki tudunk jelenteni, hogy a Rally1-es autók 75%-ban nem fognak változni, maradhat a biztonsági cella, az aerodinamika, a felfüggesztés, a fék is olyan, mint most. Ezek a területek jól működnek. Ami változás lehet, az az üzemanyagot érintheti, valamint, hogy elektromos vagy belsőégésű lesz-e a motor. A jövő valahol a hibrid, az elektromos vagy a hidrogén hajtású autó között van, csak az a kérdés, hogy hol?”