Andrea Adamo, a Hyundai egykori csapatvezetője szerint nagyon nehéz helyzetben vannak a fiatal versenyzők, akik szeretnének Rally1-es autóba ülni.
A Toyota Gazoo Racing jövőre Kalle Rovanperát (22 éves), Elfyn Evanst (33), valamint részmunkaidőben Sébastien Ogier-t (38) és Takamoto Katsutát (29) foglalkoztatja, míg a Hyundai Motorsport Thierry Neuville-t (34), Esapekka Lappit (31), részmunkaidőben pedig Craig Breent (32), és Dani Sordot (39) fogja indítani. Az M-Sport egyelőre csak Ott Tanakot (35) jelentette be, de várhatóan Sébastien Loeb (48) is a csapattal marad.
A fentiekből is kiderül, hogy Rovanpera és Katsuta van csak 30 év alatt, míg Ogier, Sordo, Tanak és Loeb is már 35 év feletti korban jár.
Hol vannak a fiatal versenyzők?
A WRC2 elvileg egy ugródeszka lehet a Rally1-es autó felé, azonban minden gyártó számára tapasztalt versenyző kellene, a Rally2-es autóval versenyző fiatalok azonban nem tudnak elegendő tapasztalatot szerezni.
Ezen a helyzeten ront az is, hogy az FIA jövőre csökkenti a tesztelési lehetőséget a Rally1-es autókat gyártók számára, akik így jórészt csak saját tesztterületeiket tudják használni, ezeken a helyeken azonban a fiatal versenyzők nem tudnak elegendő tapasztalatot szerezni.
Így látja ezt a Hyundai korábbi csapatvezetője, Andrea Adamo.
“Nagyon nehéz helyzetben vannak a fiatal versenyzők – mondta Adamo az AutoHebdo magazinnak. – A Rally1-es autók nagyon drágák egy privát csapat számára, ezért továbbra sem vagyok biztos benne, hogy jó autókat választott az FIA a WRC-k után. Hogy lehetne elvárni egy olyan versenyzőtől, aki először ül Rally1-es autóba, hogy a teszteken kellő tapasztalatot szerezzenek? 1 nap alatt, ráadásul jövőre tovább szigorodnak a tesztelési lehetőségek. Amikor ezt említettem az FIA-nak és a WRC Promóternek, akkor azt a választ kaptam, hogy a gyártóknak vannak saját teszterületeik, ahol a fiatalok vezethetnek. Nem értem, hogy gondolhatja ezt az FIA komolyan!”
Adamo szerint a tapasztalathiány vezetett Oliver Solberg kirúgásához is.
“A jelenlegi helyzet nem ösztönzi a gyártókat, hogy fiatal versenyzőkbe fektessenek. Ezt megtapasztaltam Oliver Solberggel. Ahogy Olivert kezelték, az csak egy fiatal versenyző kiégetésére volt jó. Oliver példáját látva pedig biztosan meggondolják a gyártók, hogy merjenek-e fiatal versenyzőbe fektetni.”
Néhány éven belül pedig komoly bajba kerülhetnek a WRC gyártók, mert a jelenlegi gyári versenyzők többsége hamarosan visszavonul, és helyükre csak kellő tapasztalat nélküli versenyzőket tudnak igazolni.
