1987-ben az A-csoportos autók váltották fel a túl veszélyesnek bizonyuló B-csoportos rally autókat, a különbség pedig iegncsak meglepte a versenyzőket.
Hatalmas sikert arattak az egykori B-csoportos autók a versenyzők és szurkolók körében is, azonban ezen autók túl veszélyesnek bizonyultak hatalmas erejükkel.
Az FIA azt követően döntött új, gyengébb autók bevezetésére 1987-től, hogy az 1986-os Korzika Rallyn életét vesztette Henri Toivonen és Sergio Cresto Lancia Delta S4-es autójukban.
Az új korszak autóit pedig az A-csoportos szabályok szerint kellett megépíteni olyan járművekből, melyeknek utcai változatából 5000 darabot készített már az adott gyártó.
Az űr technikának számító B-csoportos autók után pedig hatalmas különbséget jelentettek a új autók.
Markku Alén azt követően, hogy először tesztelte az A-csoportos Lancia Delta 4WD-t, csak annyit kérdezett, hogy hol az igazi versenyautó?
Walter Röhrl navigátora, Christian Geistdörfer pedig azután, hogy a bivaly erős Audi Quattroból át kellett ülnie az A-csoportos Audi 200 Quattroba, megjegyezte, hogy olyan, mintha az addig használt űrrakétáról egy biciklire ült volna át.
Az A-csoportos autók korszaka ennek ellenére 1987-től 1997-ig tartott, majd következett a WRC autók korszaka.