A WRC futamok versenyigazgatója, Simon Larkin bízik benne, hogy a 2025-től életbe lépő szabályok sikeresek lesznek.
2022-től az FIA bevezette a Rally1-es hibrid autókat és annak szabályzatát, mely 2024 végéig lesz érvényben. A szabálymódosítás annak reményében történt, hogy a jelenlegi három gyártóhoz újak csatlakozzanak, e területen azonban nem sikerült az előre lépés.
2025-től a jelenlegi szabályok reformja lép életbe, mely a WRC futamok versenyigazgatója szerint nagyobb sikert arathatnak.
“A technikai szabályokat illetően Peter Thul sportigazgatónk folyamatosan egyeztet az FIA-val – mondta Simon Larkin a Motorsport.com oldalnak. – A következő pár hónapban szeretnénk bejelenteni a 2025-től érvénybe lépő szabályokat. Az új szabályrendszer csupán evolúció lesz és nem egy teljesen új rendszer. Mindenki elégedett a hibrid rendszer bevezetésével, de több lehetőség is van ebben. WRC Promóterként azért kell dolgoznunk, hogy mi legyünk az elsők, akik fenntartható üzemanyagot használnak bajnokságukban. Az F1 2026-tól kezd ilyen üzemanyagot használni, így mindenki előtt járhatunk. Azt gondolom, hogy az elektromos hajtást még inkább ki kell használnunk.”
A szabály módosítások esetén érdeklődés mutatkozhat a Skoda és az Alpine, valamint a Stellantis csoport (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia Maserati, Opel, Peugeot, Vauxhall) részéről a WRC-be való belépés terén.
Simon Larkin szerint egy új gyártó megjelenése is elegendő lenne a jövőt tekintve.
„Azt gondolom, hogy a 2025-ös módosítás stabilitást ad a szabályoknak, ami új márkákat vonzhat a WRC-be. Az ideális az lenne, ha csak egy gyártó lépne be a sorozatba, négy gyártó számára megérné befektetni ebbe a sportba. Jó TV-s és promóciós platformunk van, jó a nézők száma is a versenyeken, egy újabb gyártó belépése pedig nem ártana még a jelenlegi háromnak.”