back to top
2024. november 25. 06:39

KezdőlapERCNagy az érdeklődés a Rally2-es Toyota iránt

Nagy az érdeklődés a Rally2-es Toyota iránt

-

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke elárulta, hogy már most hatalmas az érdeklődés a Toyota Yaris Rally2 iránt, melynek 2024-ben lehet az első éles bevetése. 

A Toyota nagy erőkkel dolgozik a Toyota Yaris Rally2-es autón, melyet a Monte-Carlo Rallyn is meglehetett nézni, Jari-Matti Latvala pedig elárulta, sok érdeklődés mutatkozik az autó iránt. 

“Biztosak vagyunk benne, hogy a Rally2-es Toyota a WRC mellett az ERC-ben is indulni fog – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke. – Nagy hagyománya van a Toyotának az ERC-ben is a Celicával és a Corolla WRC-vel, és biztosak vagyunk benne, hogy sokan szeretnének a Yaris-szal is versenyezni az ERC-ben. Nagy az érdeklődés az autó iránt az ügyfelek részéről, és a Toyotának az 1990-es években is sok ügyfele volt. A Rally1-es autó a profi versenyzők járműve, a Rally2-es Yaris azonban a profik mellett az amatőr és fiatal versenyzők autója is lehet. A Rally2-es autóval végre mindenki számára tudunk egy járművet kínálni.” 

A japán gyártó idén elsősorban a tesztelésre ée fejlesztésre helyezi a hangsúlyt a Rally2-es autóval, azonban a készülőben lévő jármű március 3-5. Között már a Japán Rally Bajnokság Shinshiro Rallyján debütálni fog, aszfalton. 

“A tesztelésre és a fejlesztésre időre van szükségünk, mert versenyképes autót szeretnénk létrehozni. Tudjuk jól, hogy a Skoda, mely a Rally2-es mezőny felét teszi ki milyen erős. Ahhoz, hogy feltudja venni a Rally2-es autónk vele a versenyt, sokat kell dolgoznunk. A tesztelés mellett azonban japánban már versenyen is indítjuk a készülő autót, ahol Takamoto Katsuta édesapja, Norihiko vezetheti. Vannak azonban olyan tervek is, melyek szerint én is vezethetem, amire a legjobb esély a szeptemberi Hokkaido Rallyn mutatkozik. Ezzel kapcsolatban még folynak az egyeztetések, de szívesen kipróbálnám az autót.” 

Toyotával korábban négyen is tudtak EB címet szerezni, Enrico Bertone (1995, Toyota celica Turbo 4WD), Armin Schwarz (1996, Toyota Celica GT-Four), Henrik Lundgaard (2000, Toyota Corolla WRC), Armin Kremer (2001, Toyota Corolla WRC). 

Fotó: fiaerc.com

Friss